J
2017
UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR
BUDÍK, Josef and Vladimír EZR
Basic information
Original name
UŽITÍ PRODUKTŮ RATINGOVÝCH AGENTUR
Authors
BUDÍK, Josef and Vladimír EZR
Edition
Sborník z konference VŠFS, Praha, VŠFS, 2017, 1213-7014
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
rating, ratingová agentura, pravděpodobnost, úpadek, dluhopis
Keywords in English
rating, the rating agency, the probability of bankruptcy, bond
Links
GA16-21506S, research and development project.
V originále
Abstract The text aims to show the breadth of engagement of credit rating agencies. In the context of the financial crisis, there was massive criticism of their activities and their part of the responsibility for the problems. On the contrary, the positive contribution of credit ratings have a small number of authors. The authors of the present text use a method of analysis of publicly available information and discusse the issue of the likelihood of bankruptcy subject to the investigational rating. The results of analysis they associated with selected information from the markets.
In Czech
Text si klade za cíl ukázat šíři záběru ratingových agentur. V souvislosti s finanční krizí zaznívala masívní kritika jejich činnosti a jejich části odpovědnosti za vzniklé problémy. Naopak pozitivní přínos ratingů zmínilo málo autorů. Autor předkládaného textu využívá metodu analýzy veřejně dostupných informací a diskutuje problém pravděpodobnosti úpadku subjektu hodnoceného ratingem. Výsledky analýzy dává do souvislosti s vybranými informacemi z trhů.
Displayed: 13/11/2024 01:18