KUPEC, Václav. Digital Possibilities of Internal Audit. Acta VŠFS. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a. s., vol. 11, No 1, p. 28-44. ISSN 1802-792X. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digital Possibilities of Internal Audit
Name in Czech Digitální možnosti interního auditu
Authors KUPEC, Václav.
Edition Acta VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, a. s. 2017, 1802-792X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
Keywords (in Czech) analýza, audit, digitální management, marketing, riziko
Keywords in English analysis; audit; digital management; marketing; risk
Tags AR 2017-2018, ERIH, xJ4
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 13/11/2017 08:52.
Abstract
Company management is a highly sophisticated activity which must employ the latest information technologies as ongoing digitisation allows company processes to be managed in a dynamic way, primarily with respect to the fast-changing economic environment. This also applies to internal audit, which helps to ensure flexible transfer of data concerning process deficiencies to the company leadership. The aim of the study is to verify the efficiency of the digital potential of the internal audit in the field of marketing, which forms an important part of company management. The method of the paper includes an analysis of the current theoretical background as well as an analysis of marketing risks and the use of adequate auditing techniques. The proposed system of internal audit, or the use of digital methods, can subsequently be used to predict process deficiencies, and thus contribute to efficient risk management and responsible business conduct.
Abstract (in Czech)
Problematika podnikového managementu je vysoce sofistikovanou činností, ve které je nutné využívat nejnovější informační technologie. Postupující digitalizace totiž umožňuje, aby byly podnikové procesy řízeny dynamicky, obzvláště ve vztahu k rychle se měnícímu ekonomickému prostředí. Tato skutečnost se týká také interního auditu, s jehož pomocí lze zajistit flexibilní přenos dat o procesních nedostatcích směrem k managementu. Cílem příspěvku je proto ověření účinnosti digitálních možností interního auditu v marketingové oblasti, která je významnou součástí firemního řízení. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také analýzou rizik marketingového odvětví a aplikací vhodných auditních technik. Navrženým systémem interního auditu, respektive využíváním digitálních přístupů, lze následně predikovat procesní nedostatky, a tím je možné přispět k efektivnímu řízení rizik i odpovědnému podnikání.
PrintDisplayed: 28/3/2024 12:33