J 2017

Digital Possibilities of Internal Audit

KUPEC, Václav

Základní údaje

Originální název

Digital Possibilities of Internal Audit

Název česky

Digitální možnosti interního auditu

Autoři

KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, 2017, 1802-792X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/17:#0000278

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

analýza; audit; digitální; management; marketing; riziko

Klíčová slova anglicky

analysis; audit; digital; management; marketing; risk

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 8. 2018 15:44, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.

Anotace

V originále

Company management is a highly sophisticated activity which must employ the latest information technologies as ongoing digitisation allows company processes to be managed in a dynamic way, primarily with respect to the fast-changing economic environment. This also applies to internal audit, which helps to ensure flexible transfer of data concerning process deficiencies to the company leadership. The aim of the study is to verify the efficiency of the digital potential of the internal audit in the field of marketing, which forms an important part of company management. The method of the paper includes an analysis of the current theoretical background as well as an analysis of marketing risks and the use of adequate auditing techniques. The proposed system of internal audit, or the use of digital methods, can subsequently be used to predict process deficiencies, and thus contribute to efficient risk management and responsible business conduct.

Česky

Problematika podnikového managementu je vysoce sofistikovanou činností, ve které je nutné využívat nejnovější informační technologie. Postupující digitalizace totiž umožňuje, aby byly podnikové procesy řízeny dynamicky, obzvláště ve vztahu k rychle se měnícímu ekonomickému prostředí. Tato skutečnost se týká také interního auditu, s jehož pomocí lze zajistit flexibilní přenos dat o procesních nedostatcích směrem k managementu. Cílem příspěvku je proto ověření účinnosti digitálních možností interního auditu v marketingové oblasti, která je významnou součástí firemního řízení. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také analýzou rizik marketingového odvětví a aplikací vhodných auditních technik. Navrženým systémem interního auditu, respektive využíváním digitálních přístupů, lze následně predikovat procesní nedostatky, a tím je možné přispět k efektivnímu řízení rizik i odpovědnému podnikání.