J
2017
Digital Possibilities of Internal Audit
KUPEC, Václav
Basic information
Original name
Digital Possibilities of Internal Audit
Name in Czech
Digitální možnosti interního auditu
Authors
KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
ACTA VŠFS, Praha, Vysoká škola finanční a správní, 2017, 1802-792X
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/04274644:_____/17:#0000278
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
analýza; audit; digitální; management; marketing; riziko
Keywords in English
analysis; audit; digital; management; marketing; risk
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Company management is a highly sophisticated activity which must employ the latest information technologies as ongoing digitisation allows company processes to be managed in a dynamic way, primarily with respect to the fast-changing economic environment. This also applies to internal audit, which helps to ensure flexible transfer of data concerning process deficiencies to the company leadership. The aim of the study is to verify the efficiency of the digital potential of the internal audit in the field of marketing, which forms an important part of company management. The method of the paper includes an analysis of the current theoretical background as well as an analysis of marketing risks and the use of adequate auditing techniques. The proposed system of internal audit, or the use of digital methods, can subsequently be used to predict process deficiencies, and thus contribute to efficient risk management and responsible business conduct.
In Czech
Problematika podnikového managementu je vysoce sofistikovanou činností, ve které je nutné využívat nejnovější informační technologie. Postupující digitalizace totiž umožňuje, aby byly podnikové procesy řízeny dynamicky, obzvláště ve vztahu k rychle se měnícímu ekonomickému prostředí. Tato skutečnost se týká také interního auditu, s jehož pomocí lze zajistit flexibilní přenos dat o procesních nedostatcích směrem k managementu. Cílem příspěvku je proto ověření účinnosti digitálních možností interního auditu v marketingové oblasti, která je významnou součástí firemního řízení. K práci je přitom metodicky přistupováno nejenom rozborem aktuálních teorií, ale také analýzou rizik marketingového odvětví a aplikací vhodných auditních technik. Navrženým systémem interního auditu, respektive využíváním digitálních přístupů, lze následně predikovat procesní nedostatky, a tím je možné přispět k efektivnímu řízení rizik i odpovědnému podnikání.
Displayed: 16/11/2024 04:23