J 2017

The Evaluation of Marketing Communication

SMIŘINSKÁ, Markéta a Václav KUPEC

Základní údaje

Originální název

The Evaluation of Marketing Communication

Název česky

Hodnocení marketingové komunikace

Autoři

SMIŘINSKÁ, Markéta (203 Česká republika) a Václav KUPEC (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Scientia et Societas, Praha, Newton College, 2017, 1801-7118

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/17:#0000285

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

analytika; dotazování; komunikace; management; marketing

Klíčová slova anglicky

analytics; communication; inquiries; management; marketing

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2018 11:35, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Marketing communication is an important element of today's management. Therefore, an efficient transmission of information through adequate media is a key strategy of modern firms. The problem of marketing communication can be responsibly managed by analytical approaches allowing comprehensive evaluation from theoretical analysis to practical recommendations. The aim of this paper is to analyse marketing communication in a selected environment, present new findings and recommendations to improve this marketing communication. The assignment is dealt with methodically using audit analyses of selected instruments – marketing communication media in the cosmetic industry sector with focus on a more generalising interpretation. The main findings of the paper include particular results of the inquiries that quantitatively identify deficiencies in analytical processes. Subsequently, recommendations regulating the utilised communication are made. Therefore, it can be said that marketing communication analysis significantly contributes to its responsible management which may be reflected in economic results of firms.

Česky

Marketingová komunikace je důležitým prvkem současného managementu. Efektivní přenos informací pomocí adekvátních médií je proto klíčovou strategií moderních firem. Problematiku marketingové komunikace lze přitom odpovědně řídit analytickými přístupy, které umožňují komplexní hodnocení od teoretických rozborů po praktická doporučení. Cílem příspěvku je tudíž analytické hodnocení marketingové komunikace ve vybraném prostředí, předložení nových zjištění a doporučení pro zlepšení této marketingové komunikace. K zadání je metodicky přistupováno pomocí auditních analýz vybraných prostředků – médií marketingové komunikace ve sféře kosmetického průmyslu, se zaměřením na zobecňující interpretaci. Mezi hlavní poznatky příspěvku lze zařadit konkrétní výsledky provedeného dotazování, které kvantitativně upozorňují na nedostatky v analyzovaných procesech. Následně jsou navržena doporučení, která upravují používanou komunikaci. Je tak možné konstatovat, že analytické hodnocení marketingové komunikace významně přispívá k jejímu zodpovědnému řízení, což se může promítnout i do hospodářských výsledků firem.