J
2017
The Evaluation of Marketing Communication
SMIŘINSKÁ, Markéta and Václav KUPEC
Basic information
Original name
The Evaluation of Marketing Communication
Name in Czech
Hodnocení marketingové komunikace
Authors
SMIŘINSKÁ, Markéta (203 Czech Republic) and Václav KUPEC (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Scientia et Societas, Praha, Newton College, 2017, 1801-7118
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/04274644:_____/17:#0000285
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
analytika; dotazování; komunikace; management; marketing
Keywords in English
analytics; communication; inquiries; management; marketing
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Marketing communication is an important element of today's management. Therefore, an efficient transmission of information through adequate media is a key strategy of modern firms. The problem of marketing communication can be responsibly managed by analytical approaches allowing comprehensive evaluation from theoretical analysis to practical recommendations. The aim of this paper is to analyse marketing communication in a selected environment, present new findings and recommendations to improve this marketing communication. The assignment is dealt with methodically using audit analyses of selected instruments – marketing communication media in the cosmetic industry sector with focus on a more generalising interpretation. The main findings of the paper include particular results of the inquiries that quantitatively identify deficiencies in analytical processes. Subsequently, recommendations regulating the utilised communication are made. Therefore, it can be said that marketing communication analysis significantly contributes to its responsible management which may be reflected in economic results of firms.
In Czech
Marketingová komunikace je důležitým prvkem současného managementu. Efektivní přenos informací pomocí adekvátních médií je proto klíčovou strategií moderních firem. Problematiku marketingové komunikace lze přitom odpovědně řídit analytickými přístupy, které umožňují komplexní hodnocení od teoretických rozborů po praktická doporučení. Cílem příspěvku je tudíž analytické hodnocení marketingové komunikace ve vybraném prostředí, předložení nových zjištění a doporučení pro zlepšení této marketingové komunikace. K zadání je metodicky přistupováno pomocí auditních analýz vybraných prostředků – médií marketingové komunikace ve sféře kosmetického průmyslu, se zaměřením na zobecňující interpretaci. Mezi hlavní poznatky příspěvku lze zařadit konkrétní výsledky provedeného dotazování, které kvantitativně upozorňují na nedostatky v analyzovaných procesech. Následně jsou navržena doporučení, která upravují používanou komunikaci. Je tak možné konstatovat, že analytické hodnocení marketingové komunikace významně přispívá k jejímu zodpovědnému řízení, což se může promítnout i do hospodářských výsledků firem.
Displayed: 9/11/2024 08:50