D 2017

Mobile Applications in IFRS Education

PAVLÁT, Vladislav and Ladislava KNIHOVÁ

Basic information

Original name

Mobile Applications in IFRS Education

Name in Czech

Mobilní aplikace ve vzdělávání IFRS

Authors

PAVLÁT, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ladislava KNIHOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Prague, IFRS: GLOBAL RULES & LOCAL USE, p. 85-97, 13 pp. 2017

Publisher

Anglo-American University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

References:

URL

RIV identification code

RIV/04274644:_____/17:#0000318

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-906585-3-0

UT WoS

000431393100006

Keywords (in Czech)

Účetní standardy, konvergence s IFRS, vzdělávání v IFRS, mobilní vzdělávací aplikace, mobilní vzdělávací řešení.

Keywords in English

Accounting standards; convergence with IFRS; IFRS education; mobile educational application; mobile learning solution

Tags

AR 2017-2018, RIV_2019, WOS, xD1_překvalifikování, xD2

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/4/2019 10:33, Bc. Jan Peterec

Abstract

ORIG CZ

V originále

As a sweeping socio-economic phenomenon, a mobile life-style has quickly become a reality on a global scale. It is dynamically penetrating any field of human activity and any scientific discipline as well. Though it might seem implausible, the domain of International Financial Reporting Standards is not an exception to this trend. It is a major concern of the authors to draw the attention of the experts in the field to the newly emerging mobile education applications, the existence of which may substantially influence people's typical behaviour in acquiring information in general, and educational content specifically. Mobile m-learning solutions provide high levels of flexibility, ease of use, and user-friendly environment. The paper is complemented by an exploratory analysis of five existing mobile applications closely related to IFRS aiming at investigating their typical features and potentials to meet the ever more complex requirements students and professionals encounter in their efforts towards IFRS' precise comprehension and flawless interpretation. The mobile paradigm and smart mobile applications can enhance the national standards' convergence with IFRS and help resolving issues related to their adoption specifics.

In Czech

Jako rozsáhlý socioekonomický jev se mobilní životní styl rychle stal realitou v celosvětovém měřítku. Dynamicky proniká do všech oblastí lidské činnosti a do jakékoliv vědecké disciplíny. I když se to může zdát nepravděpodobné, doména Mezinárodních standardů účetního výkaznictví není výjimkou z tohoto trendu. Je velkým zájmem autorů upoutat pozornost odborníků v této oblasti na nově vznikající mobilní vzdělávací aplikace, jejichž existence může podstatně ovlivnit typické chování lidí při získávání informací obecně a vzdělávací obsah konkrétně. Mobilní m-learningová řešení poskytují vysokou flexibilitu, snadné použití a uživatelsky přívětivé prostředí. Příspěvek je doplněn průzkumnou analýzou pěti existujících mobilních aplikací úzce souvisejících s IFRS, jejichž cílem je zkoumat jejich typické rysy a potenciály s cílem vyhovět stále složitějším požadavkům, se kterými se studenti a odborníci setkávají ve svém úsilí o přesné porozumění IFRS a bezchybnou interpretaci. Mobilní paradigma a inteligentní mobilní aplikace mohou posílit konvergenci národních norem s IFRS a pomáhat při řešení otázek týkajících se jejich adopční specifičnosti.
Displayed: 19/10/2024 01:48