2017
Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní
PETRŮ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní
Název česky
Navzdory ekonomické nejistotě jsou rodinné podniky v Keni živé, úspěšné a ambiciózní
Název anglicky
Despite the economic uncertainty, family businesses in Kenya are lively, successful and ambitious
Autoři
PETRŮ, Naděžda
Vydání
TradeNews. Magazín Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Praha, ANTECOM, s.r.o., 2017, 1805-5397
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
rodinné podnikání, Keňa, ambice
Klíčová slova anglicky
family business, Kenya, ambition
Změněno: 2. 1. 2018 11:45, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Odhaduje se, že 70 až 80 procent podniků v Keni jsou podniky ovládané a řízené rodinnými příslušníky, významně se podílejí na rozvoji keňského hospodářství a na zaměstnávání pracovní síly. 25% těchto firem je řízeno a vlastněno již třetí generací, 31% řídí a částečně vlastní druhá generace, 44 % řídí a vlastní generace zakladatelů. Tato čísla ukazují, že i v Keni je plánování nástupnictví zásadní pro zajištění kontinuity podnikání, pro naplnění dlouhodobých cílů vlastníka rodinného podniku, kterým je mezigenerační předání. Řízený proces nástupnictví umožní reagovat na měnící se situaci v počtu rodinných příslušníků zapojených do podnikání, najít novou energii pro růst, diverzifikaci produktové i komunikační strategie, profesionalizaci řízení.
Anglicky
It is estimated that 70 to 80 percent of enterprises in Kenya are enterprises controlled and run by family members, they are significantly involved in the development of the Kenyan economy and in the employment of the labor force. 25% of these companies are managed and owned by the third generation, 31% are managed and partly owned by the second generation, 44% are managed and their own generation of founders. These figures show that even in Kenya succession planning is crucial to ensuring business continuity, to meet the long-term goals of the owner of the family business, which is intergenerational delivery. The managed succession process will allow you to respond to the changing situation in the number of family members involved in the business, to find a new energy for growth, diversification of product and communication strategy, professionalisation of management.