ROUBAL, Ondřej. JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE. European Journal of Science and Theology. Iasi (Romania): Technical University of Iasi, roč. 13, č. 6, s. 219-229. ISSN 1841-0464. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE
Název česky JANUSOVA TVÁŘ SPOTŘEBNÍ KULTURY
Autoři ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání European Journal of Science and Theology, Iasi (Romania), Technical University of Iasi, 2017, 1841-0464.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Rumunsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/04274644:_____/17:#0000299
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky Ambivalence, hédonismus, neradostná ekonomika, spotřební kultura, zážitková ekonomika
Klíčová slova anglicky Ambivalence; hedonism; joyless economy; consumer culture; experience economy
Štítky AR 2017-2018, RIV_2018, SCOPUS, WOS, xJ2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 1. 3. 2018 09:48.
Anotace
Consumer culture theories contribute to a more detailed understanding of transformations and reconstructions of symbolic, aesthetic and ritual meanings of material culture artefacts. It tries to understand the role of immaterial representations of market commodities produced by media environment of marketing communication when creating life styles, forming social roles and creating identities of consumers. However, until present, only a fraction of researchers' interest has concentrated on understanding more and more distinct manifestations of ambivalent phenomena, generated in the ever changing consumer culture environment. In this paper, we try to identify and clarify potential dichotomies and conflicts in concepts of joyless and experience economy as attributes in the current consumer culture.
Anotace česky
Teorie spotřební kultury přispívají k detailnějšímu poznání transformací a rekonstrukcí symbolických, estetických a rituálních významů artefaktů hmotné kultury. Snaží se současně porozumět roli nemateriálních reprezentací tržních komodit produkovaných mediálním prostředím marketingové komunikace v utváření životních stylů, formování sociálních rolí a tvorbě identit spotřebitelů. Doposud se však jen minimum badatelského zájmu koncentruje k poznání stále zřetelnějších projevů ambivalentních jevů, generovaných v proměnlivém prostředí spotřební kultury. Snažíme se zde identifikovat a objasnit možné rozpory a konflikty v koncepcích neradostné a zážitkové ekonomiky jako atributů soudobé spotřební kultury.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:58