J 2017

JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE

ROUBAL, Ondřej

Základní údaje

Originální název

JANUS' FACE OF CONSUMER CULTURE

Název česky

JANUSOVA TVÁŘ SPOTŘEBNÍ KULTURY

Autoři

ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

European Journal of Science and Theology, Iasi (Romania), Technical University of Iasi, 2017, 1841-0464

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Stát vydavatele

Rumunsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.389 v roce 2012

Kód RIV

RIV/04274644:_____/17:#0000299

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

EID Scopus

2-s2.0-85034430021

Klíčová slova česky

Ambivalence, hédonismus, neradostná ekonomika, spotřební kultura, zážitková ekonomika

Klíčová slova anglicky

Ambivalence; hedonism; joyless economy; consumer culture; experience economy

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2018 09:48, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

Consumer culture theories contribute to a more detailed understanding of transformations and reconstructions of symbolic, aesthetic and ritual meanings of material culture artefacts. It tries to understand the role of immaterial representations of market commodities produced by media environment of marketing communication when creating life styles, forming social roles and creating identities of consumers. However, until present, only a fraction of researchers' interest has concentrated on understanding more and more distinct manifestations of ambivalent phenomena, generated in the ever changing consumer culture environment. In this paper, we try to identify and clarify potential dichotomies and conflicts in concepts of joyless and experience economy as attributes in the current consumer culture.

Česky

Teorie spotřební kultury přispívají k detailnějšímu poznání transformací a rekonstrukcí symbolických, estetických a rituálních významů artefaktů hmotné kultury. Snaží se současně porozumět roli nemateriálních reprezentací tržních komodit produkovaných mediálním prostředím marketingové komunikace v utváření životních stylů, formování sociálních rolí a tvorbě identit spotřebitelů. Doposud se však jen minimum badatelského zájmu koncentruje k poznání stále zřetelnějších projevů ambivalentních jevů, generovaných v proměnlivém prostředí spotřební kultury. Snažíme se zde identifikovat a objasnit možné rozpory a konflikty v koncepcích neradostné a zážitkové ekonomiky jako atributů soudobé spotřební kultury.

Přiložené soubory

JANUS__FACE_OF_CONSUMER_CULTURE_-_PDF.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru