J 2017

Modelling Titanic and Clash of Clans Games: Theoretical Definition and Application in Current Social Systems

VALENČÍK, Radim a Jan MERTL

Základní údaje

Originální název

Modelling Titanic and Clash of Clans Games: Theoretical Definition and Application in Current Social Systems

Název česky

Modelování her typu Titanic a Souboj klanů: teoretické vymezení a aplikace v současných sociálních systémech

Autoři

VALENČÍK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MERTL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

ACTA VŠFS, Praha, EUPRESS, 2017, 1802-792X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/17:#0000306

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

teorie her, sociální systémy, kooperativní hry, nekooperativní hry

Klíčová slova anglicky

game theory; social systems; cooperative games; non-cooperative games

Štítky

AR 2017-2018, ERIH, RIV_2018, xJ4

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 4. 2018 11:00, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

This article develops research into Titanic games and the associated concepts anchored in game theory. It defi nes the conditions under which a Titanic game transitions into a Clash of Clans game and discusses the degree of punishment and its consequences for the nature of the game and the positions of the individual players. The game is analysed in signifi cant detail, clearly showing what happens when diff erent strategies are chosen. At the same time, the article also looks at the context of social policy and social systems, where the application of the analysed games is very benefi cial, and points to the example of the situation in the Czech health insurance system between 2000 and 2010. The identifi cation of the proposed concepts and their possible existence in socio-economic reality enables us to substantially better see what games are being played or can be played, and as such to gain an understanding of what is happening. The article shows the diff erences between Titanic and Clash of Clans games and their possible application in current socia systems.

Česky

Tento článek rozvíjí výzkum her typu Titanic a souvisejících konceptů ukotvených v teorii her. Defi nuje podmínky, za nichž hra typu Titanic přechází ve hru Souboj klanů. Diskutuje míru trestání a její důsledky na charakter hry a pozici jednotlivých hráčů. Analýza hry je provedena do značného detailu a jasně ukazuje, co se stane, když jsou zvoleny odlišné strategie. Současně článek obsahuje kontext sociální politiky a sociálních systémů, kde je aplikace analyzovaných her vysoce vhodná a ukazuje příklad situace v českém systému zdravotního pojištění mezi roky 2000–2010. Pomocí rozpoznání navrhovaných konceptů a jejich možné existence v socioekonomické realitě můžeme podstatně lépe vidět, jaké hry se hrají či mohou být hrány a tím porozumět tomu, o co jde. Článek ukazuje rozdíly mezi hrami typu Titanic a Souboj klanů a jejich možnou aplikaci v současných sociálních systémech.
Zobrazeno: 18. 10. 2024 19:25