B 2018

Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích

PETRŮ, Naděžda

Základní údaje

Originální název

Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích

Název česky

Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích

Název anglicky

The succession strategy in Czech family businesses

Autoři

PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 104 s. SCIENCEpress, 2018

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000327

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-162-0

Klíčová slova česky

nástupnictví, rodinné podnikání, rodinná ústava, kulaté stoly, výzkum

Klíčová slova anglicky

succession; family business; family constitution; round tables; research

Štítky

AR 2018-2019, Malé a střední podniky, RIV_2019, Rodinné firmy, xB2

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2019 09:50, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG EN

V originále

Hlavním přínosem rodinných podniků je jejich dlouhodobá perspektiva, specifické hodnoty utvářející jejich jedinečnost. Nenapodobitelná kultura se zakládá na hodnotách, jako například velké důvěře v podnik, vysoké kvalitě nabízených služeb aproduktů, pohodě apříjemné atmosféře. Proč? Jejich podnik má totiž tvář– tvář zakladatele, tvář rodinných příslušníků, která je garancí spolehlivosti, zájmu oto vytvořit, udržet apředat rodinné know-how. Dlouhodobou perspektivou rodinných podniků se rozumí to, že vytvářejí trvalá pouta se zainteresovanými subjekty – zaměstnanci, zákazníky, dodavateli i místními komunitami. Pro rodinné podniky je charakteristické přání majitelů předat je další generaci, péče o zaměstnance a odpovědnost za ně. I tento aspekt v podnicích, v nichž se vztahy zakládají na důvěře a částečně i na emocích, posiluje jejich společenskou odpovědnost. Cílem této publikace je na základě kompilace teoretických východisek odborných textů, ale především prostřednictvím kvalitativního výzkumu, na příkladech dobré praxe, příbězích českých rodinných podniků, na základě diskusí u kulatých stolů, zobecnit stávající stav rodinného podnikání v České republice, nastínit postup řízení nástupnické strategie.

Anglicky

The main benefit of family businesses is their long-term perspective, specific values that shape their uniqueness. The unimaginable culture is based on values such as great business confidence, high quality of services and products, a cool and atmospheric atmosphere. Why? Their enterprise has the face of the founder, the face of family members, which is a guarantee of reliability, interest in creating, maintaining and transferring family know-how. The long-term perspective of family businesses means that they create lasting bonds with stakeholders - employees, customers, suppliers and local communities. For family businesses it is characteristic of the owners' wishes to pass them on to the next generation, the care of the employees and the responsibility for them. Even this aspect in businesses where trust and, in part, emotions are based on trust, strengthens their social responsibility. The aim of this publication is to compile the theoretical bases of expert texts, but above all through qualitative research, examples of good practice, stories of Czech family businesses, generalizing the current state of family business in the Czech Republic, outlining the success of the succession strategy.
Zobrazeno: 19. 10. 2024 22:33