WROBLOWSKÁ, Zuzana and Otakar NĚMEC. Požadavky inzerentů na žadatele o pozici „Product Manager“ v USA - inspirace pro éru průmysl 4.0. (Requirements for Applicants for the Position "Product Manager" in the US: Inspiration for the Era Industry 4.0). In Radim Valenčík. Sborník z pracovní části 20. ročníku mezinárodní vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání. 1st ed. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s. p. nestránkováno, 10 pp. ISBN 978-80-7408-164-4. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Požadavky inzerentů na žadatele o pozici „Product Manager“ v USA - inspirace pro éru průmysl 4.0.
Name in Czech Požadavky inzerentů na žadatele o pozici „Product Manager“ v USA - inspirace pro éru průmysl 4.0.
Name (in English) Requirements for Applicants for the Position "Product Manager" in the US: Inspiration for the Era Industry 4.0
Authors WROBLOWSKÁ, Zuzana and Otakar NĚMEC.
Edition 1. vyd. Praha, Sborník z pracovní části 20. ročníku mezinárodní vědecké konference Lidský kapitál a investice do vzdělání. p. nestránkováno, 10 pp. 2018.
Publisher Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-7408-164-4
Keywords (in Czech) brand manažer; lidský kapitál; znalost; nábor; produktový manažer
Keywords in English brand manager; product manager; human capital; knowledge; recruitment
Tags AR 2017-2018, xD2
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Changed: 19/2/2018 10:17.
Abstract
Cílem článku je představit dílčí výsledky výzkumného projektu, jehož dlouhodobým záměrem je shromažďovat a analyzovat informace o požadavcích kladených na kandidáty na pozice produktového manažera a brand manažera. Pro naplnění cíle výzkumu byla použita metoda analýzy obsahu podle Bernarda Berelsona, která umožnila využít inzeráty na pracovním portálu Monster.com ke shromáždění informací o požadavcích amerických inzerentů. Analýza požadavků na úroveň kvalifikace, zkušenosti, technické znalosti a dovednosti kladené na kandidáty na pozici „Product Manager“ potvrdila, že podniková praxe v USA upřednostňuje pracovníky, kteří disponují specifickými znalostmi a odpovídají charakteristice znalostního pracovníka. Doporučení pro oslovení a získávání manažerů produktů, díky kterým si upevní produktoví manažeři pozici důležitého zdroje lidského kapitálu a podrží si hlavní roli při vytváření konkurenční výhody ve čtvrté éře průmyslu, uzavírají diskusi k výsledkům.
Abstract (in English)
The aim of the paper is to present partial results of an independent research, which long-term objective was to gather and analyse the information about the requirements that are imposed on candidates for the positions of brand manager and product manager. In order to meet the research goal the content analysis method by Bernard Berelson was implemented, which made it possible to use the job adverts on Monster.com job portal to gather information regarding the requirements of the US advertisers. The findings in terms of requirements for the level of qualifications, experience, technical knowledge and skills imposed on candidates for a product manager´s position proved the assumption that product managers are seen as knowledge workers in the USA. The article is closed by a set of recommendations for the recruitment of product managers to be able to remain an important source of human capital in the company and play a leading role in creating a competitive advantage in the fourth era of the industry.
PrintDisplayed: 29/3/2024 16:38