2018
EVALUATION OF FAMILY BUSINESS MARKETING ACTIVITIES
PETRŮ, Naděžda a František ZICHZákladní údaje
Originální název
EVALUATION OF FAMILY BUSINESS MARKETING ACTIVITIES
Název česky
Evaluace marketingových aktivit v rodinném podnikání
Autoři
PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí) a František ZICH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Trnava, Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2017, od s. 397-409, 13 s. 2018
Nakladatel
Faculty of Mass Media Communication University of SS. Cyril a Methodius
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000333
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-8105-918-6
ISSN
UT WoS
000461539700040
Klíčová slova česky
Rodinné podnikání. Marketing. Marketing 4,0. Marketingová komunikace, marketingová vitalita, trendy v mrketingu
Klíčová slova anglicky
Family business; Marketing; Marketing 4.0.; Marketing communication; Marketing vitality; Trend communication technologies
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2019 09:22, Bc. Jan Peterec
V originále
Last year’s contribution titled Czech family business brand as a tradition bearer was focused on the importance of a brand, which, in case of family business, is presented primarily by a founder’s name and surname. It has been stated that family business brands or brands of their products often have a higher value than the rest of the whole company. The acquired knowledge has led the authors to set an additional scientific goal - to evaluate marketing activities of family businesses, to evaluate, among others, whether they are ready or whether they use digital communication channels and online media to promote their brand, the products or services offered. The contribution is based on general scientific methods, especially the method of compilation of specialized texts, primary quantitative research, deduction and generalization. The results of this study confirmed the assumption that smaller family business owners prefer intuitive marketing tools. In the field of creating and implementing a marketing strategy using modern communication tools, there are considerable reserves that, in particular, in case of family businesses with fewer employees, the marketing practice is far from the level required by introduction of new technologies.
Česky
Loňský příspěvek s názvem Czech family business brands as a tradition bearer byl zaměřen na význam značky, která je v případě rodinného podnikání pezentována především jménem a příjmením zakladatele. Bylo konstatováno, že značky rodinných firem nebo značky jejich výrobků mají často vyšší cenu, než celý zbytek firmy. Získané poznání vedlo autory k myšlence stanovit další vědecký cíl - evaluovat marketingové aktivity rodinných firem, mimo jiné vyhodnotit, zda jsou připraveny či zda využívají digitální komunikační kanály, on-line media k propagaci své značky, nabízených produktů či služeb. Příspěvek je zpracován na základě obecných vědeckých metod, zejména metodou kompilace odborných textů, primárním kvantitativním výzkumem, dedukcí a zobecněním. Výsledky této studie potvrdily předpoklad, že majitelé menších rodinných podniků upřednostňují nástroje intuitivního marketingu. V oblasti tvorby a realizace marketingové strategie s využitím moderních komunikačních nástrojů mají značné rezervy, že zejména u rodinných podniků s nižším počtem zaměstnanců zdaleka není marketingová praxe na úrovni vyžadované nástupem nových technologií.