D 2017

Audit of a Buyer’s Selective Attention in the Online Environment

KUPEC, Václav

Základní údaje

Originální název

Audit of a Buyer’s Selective Attention in the Online Environment

Název česky

Audit selektivní pozornosti kupujícího v online prostředí

Autoři

KUPEC, Václav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. od s. 126-135, 10 s. 2017

Nakladatel

UCM v Trnave

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

II. část sborníku

Kód RIV

RIV/04274644:_____/17:#0000433

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-8105-918-6

ISSN

UT WoS

000461539700012

Klíčová slova česky

Audit; Generace Z; Komunikace; Management; Marketing; Pozornost.

Klíčová slova anglicky

Audit; Attention; Generation Z; Communication; Management; Marketing.

Štítky

AR 2017-2018, cervenec_2019_o, RIV_2020, xD1_překvalifikování, xD2

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2020 13:44, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

ORIG CZ

V originále

Human attention and selective approaches to communication sharing vary depending on the development of society, science and technology. This is especially the case in a fast online environment, especially in marketing communication between the seller and the buyer. According to the current state of knowledge, the seller only has a limited time to reach out to the buyer and it is therefore desirable for the seller to retain the buyer's full attention. The purpose of the contribution is therefore to audit the selective buyer’s attention in an online environment that verifies whether the attention of one recipient divides multiple senders of marketing communication. It can hypothetically be assumed that the buyer’s attention can be divided if today's buyers are exposed to online communication from multiple sellers at once. The proposed audit thus verifies the distribution of marketing content to recipients who are exposed to several marketing contents at the same time. The task was performed by audit testing of the Generation Z sample, which is currently most mobile in the online environment. The test results, however, do not confirm the constructed hypothesis, since there is no selective focus among respondents who are exposed to several marketing contents at the same time, which can be used to further determine marketing strategies.

Česky

Lidská pozornost a selektivní přístupy ke komunikačnímu sdílení se mění v závislosti na vývoji společnosti, vědy a techniky. K tomu dnes dochází především v rychlém online prostředí, zejména v marketingové komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím. Podle současného stavu poznání má totiž prodávající pouze omezený čas k oslovení kupujícího a je tedy žádoucí, aby prodávající udržel plnou pozornost kupujícího. Cílem příspěvku je proto audit selektivní pozornosti kupujícího v online prostředí, který ověřuje, zda pozornost jednoho příjemce rozděluje více odesílatelů marketingové komunikace. Lze totiž hypoteticky předpokládat, že pozornost kupujícího může být rozdělena, pokud je dnešní kupující vystaven online komunikaci od více prodávajících najednou. Navržený audit tak ověřuje dělení pozornosti marketingovému obsahu u příjemců, kteří jsou vystaveni několika marketingovým obsahům současně. Ke zpracování celého úkolu je přistupováno auditním testováním vzorku Generace Z, která se aktuálně pohybuje v online prostředí nejvíce. Výsledky testování však nepotvrzují zkonstruovanou hypotézu, protože u respondentů, kteří jsou vystaveni několika marketingovým obsahům najednou, nedochází k dělení selektivní pozornosti, což lze využít při dalším stanovování marketingových strategií.
Zobrazeno: 23. 12. 2024 15:49