HES, Aleš. DETERMINANTS OF THE BUYING BEHAVIOR OF GENERATION Y. In Dana Petranová, Ľudmila Čábyová, Zuzana Bezáková. MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. Conference Proceedings from International Scientific onference “Marketing Identity 2017: onlinerules”, 7th – 8th of November 2017, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic. 1st ed. Trnava: University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava. p. 92-100. ISBN 978-80-8105-918-6. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DETERMINANTS OF THE BUYING BEHAVIOR OF GENERATION Y
Name in Czech Determinanty nákupního chování generace Y
Authors HES, Aleš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Trnava, MARKETING IDENTITY: Online rules – part II. Conference Proceedings from International Scientific onference “Marketing Identity 2017: onlinerules”, 7th – 8th of November 2017, Congress Hall of the Slovak Academy of Sciences, Smolenice, Slovak Republic, p. 92-100, 9 pp. 2017.
Publisher University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50803 Information science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Celý sborník
RIV identification code RIV/04274644:_____/17:#0000434
Organization unit University of Finance and Administration
ISBN 978-80-8105-918-6
ISSN 1339-5726
UT WoS 000461539700008
Keywords (in Czech) Nákupní chování; komunikace; digitální prostředí; generace Y; marketing.
Keywords in English Buying behavior; Communication; Digital environment; Generation Y; Marketing.
Tags AR 2017-2018, cervenec_2019_o, RIV_2020, unor_2020_o, WOS, xD1_překvalifikování, xD2
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 8/4/2020 14:11.
Abstract
Generation Y (born between 1980-1995) represents a generation of questions and questioning. It has some common features such as sharing life values, listening to the same music, being familiar with the same cultural programs and sharing a common language – despite of being born in different continents and countries with different traditional cultures. From the point of view of marketing communication, this generation represent both the target group and an important challenge. Buying behavior and decision making is not transparent and buying behavior determinants have to be explored. The paper therefore deals with the formulation and identiication of factors that inluence substantially the buying behavior od Generation Y with the aim to identify the effective and eficient method of marketing communication.
Abstract (in Czech)
Generace Y (roky narození 1980-1995) představuje generaci otázek a zpochybňování. Vyznačuje se určitými společnými charakteristickým znaky jako například sdílení životních hodnot, poslouchá stejnou hudbu, zná stejné kulturní pořady a díla a mluví podobným jazykem, přestože jejich zástupci se narodili na jiných kontinentech a v zemích s odlišnými tradičními kulturami. Pro marketingovou komunikaci firem představuje tato generace důležitou výzvu a cílovou skupinu. Její nákupní rozhodování je nečitelné a je nutné prozkoumat její determinanty. Článek se proto zabývá formulací a identifikací vlivů, které podstatným způsobem působí na nákupní rozhodování generace Y s cílem prověřit komunikační prostředí, ve kterém se komunikace s úspěchem uplatní.
PrintDisplayed: 29/3/2024 11:21