Detailed Information on Publication Record
2018
Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných
PETRŮ, NaděždaBasic information
Original name
Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných
Name in Czech
Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných
Name (in English)
The vast majority of companies in Indonesia are family members
Authors
PETRŮ, Naděžda
Edition
1. vyd. Praha, p. 30-31, 2 pp. 2018
Publisher
ANTECOM, s.r.o
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
ISSN
Keywords (in Czech)
Indonésie, rodinné podnikání, generace, mezigenerační předání
Keywords in English
Indonesia, family business, generation, intergenerational handover
Změněno: 2/5/2018 09:21, Bc. Jan Peterec
V originále
Indonéské rodinné podniky hrají v budoucím ekonomickém růstu této země významnou roli - 95 % místních podniků je totiž rodinných. Podle údajů společnosti Boston Consulting Group (BCG) mají rodinné podniky pod kontrolou přibližně 40 % tržní kapitalizace v zemi. Mají značný vliv v širokém spektru klíčových odvětví včetně nemovitostí (91% podíl na trhu), zemědělství (74 %), energií (65 %), v trhu spotřebního zboží (45%). Zahraniční subjekty vstupující na indonéský trh by proto měly být vybaveny důkladným poznáním povahy a nuancí místních rodinných podniků – vzhledem k jejich celkovému počtu totiž existuje vysoká pravděpodobnost, že budou úzce spolupracovat s tímto typem firmy jako s budoucími partnery, dodavateli a klienty
In English
ndonesian family businesses play an important role in the future economic growth of this country - 95% of local businesses are family members. According to the Boston Consulting Group (BCG), family businesses have approximately 40% of the market capitalization in the country. They have a significant impact on a wide range of key sectors, including real estate (91% market share), agriculture (74%), energy (65%), consumer goods market (45%). Foreign entities entering the Indonesian market should therefore be equipped with a thorough knowledge of the nature and nuances of local family businesses - because of their total number there is a high probability that they will cooperate closely with this type of business as with future partners, suppliers and clients