d
2018
Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných
PETRŮ, Naděžda
Basic information
Original name
Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných
Name in Czech
Drtivá většina firem v Indonésii je rodinných
Name (in English)
The vast majority of companies in Indonesia are family members
Edition
1. vyd. Praha, p. 30-31, 2 pp. 2018
Other information
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Indonésie, rodinné podnikání, generace, mezigenerační předání
Keywords in English
Indonesia, family business, generation, intergenerational handover
V originále
Indonéské rodinné podniky hrají v budoucím ekonomickém růstu této země významnou roli - 95 % místních podniků je totiž rodinných. Podle údajů společnosti Boston Consulting Group (BCG) mají rodinné podniky pod kontrolou přibližně 40 % tržní kapitalizace v zemi. Mají značný vliv v širokém spektru klíčových odvětví včetně nemovitostí (91% podíl na trhu), zemědělství (74 %), energií (65 %), v trhu spotřebního zboží (45%). Zahraniční subjekty vstupující na indonéský trh by proto měly být vybaveny důkladným poznáním povahy a nuancí místních rodinných podniků – vzhledem k jejich celkovému počtu totiž existuje vysoká pravděpodobnost, že budou úzce spolupracovat s tímto typem firmy jako s budoucími partnery, dodavateli a klienty
In English
ndonesian family businesses play an important role in the future economic growth of this country - 95% of local businesses are family members. According to the Boston Consulting Group (BCG), family businesses have approximately 40% of the market capitalization in the country. They have a significant impact on a wide range of key sectors, including real estate (91% market share), agriculture (74%), energy (65%), consumer goods market (45%). Foreign entities entering the Indonesian market should therefore be equipped with a thorough knowledge of the nature and nuances of local family businesses - because of their total number there is a high probability that they will cooperate closely with this type of business as with future partners, suppliers and clients
Displayed: 31/10/2024 17:01