2018
Negotiation in SMEs’ Environment Analysis with Game Theory Tools
VALENČÍK, Radim a Jan ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Negotiation in SMEs’ Environment Analysis with Game Theory Tools
Autoři
VALENČÍK, Radim (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan ČERVENKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
European Research Studies Journal, Piraeus, International Strategic Management Association, 2018, 1108-2976
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50201 Economic Theory
Stát vydavatele
Řecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000342
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Vyjednávání, kooperativní hry, teorie her, vyjednávací problém, bod nedohody
Klíčová slova anglicky
Bargaining; cooperative games; game theory; bargaining problem; point of disagreement
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 4. 2019 09:20, Bc. Jan Peterec
V originále
The article deals with the negotiation process from a game theory perspective. It demonstrates on a negotiation model based on Nash bargaining problem. The graphical form of the model helps to understand the way negotiations takes place and some aspects of it. The problem of subjective assessment of reality can be largely addressed by the negotiation process. Understanding the role of subjectivity in bargaining allows to improve your own bargaining skills and gain more in dividing the results achieved together. A proper set-up of the so called point of disagreement is the key to the advantage of good preparation.
Česky
Článek se věnuje analýze procesu vyjednávání z pohledu teorie her. Na modelu založeném na Nashově vyjednávacím problému demonstruje některé aspekty vyjednávání. Grafická forma modelu pomáhá porozumět způsobu vyjednávání a jeho aspektům. Problém subjektivního posouzení skutečnosti lze do značné míry vyřešit procesem vyjednávání. Pochopení role subjektivity při vyjednávání umožňuje zlepšit vlastní vyjednávací schopnosti a získat více při dělení společně dosažených výsledků. Správné nastavení tzv. bodu nedohody díky dobré přípravě je klíčem k výhodné na počáteční pozici.