J 2018

Risk Audit of Marketing Communication

KUPEC, Václav

Basic information

Original name

Risk Audit of Marketing Communication

Name in Czech

Audit rizik marketingové komunikace

Authors

KUPEC, Václav (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

European Research Studies Journal, Piraeus, International Strategic Management Association, 2018, 1108-2976

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Greece

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/18:#0000344

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

audit; hodnocení; komunikace; marketing; riziko

Keywords in English

assessment; audit; communication; marketing; risk

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/4/2019 09:35, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

With the continued growth in the business environment and Industry 4.0 companies are taking new business opportunities while facing new business risks at the same time. Risk management tools include a modern audit, which evaluates risk through analytical approaches. The objective of this article is therefore to verify the analytical possibilities of the audit to detect and eliminate the selected risks. The methodological processing of this goal is addressed by analysing the risks of marketing communication and audit testing on the Generation Z sample for which the on-line environment is part of everyday life. Audit results reveal specific risks in marketing communications and suggest recommendations for their adequate reduction. These recommendations can then be used to innovate marketing strategies.

In Czech

S kontinuálním vývojem ekonomického prostředí a rozmachem Industry 4.0 přijímají podniky nové obchodní příležitosti a zároveň čelí novým obchodním rizikům. Mezi nástroje k řízení rizik lze zařadit moderní audit, který analytickými přístupy rizika hodnotí. Cílem příspěvku je proto ověření analytických možností auditu k odhalení a eliminaci vybraných rizik. K metodickému zpracování tohoto cíle je přistupováno analýzou rizik marketingové komunikace a auditním testováním na vzorku Generace Z, pro niž je online prostředí součástí každodenního života. Výsledky auditu přitom odhalují konkrétní rizika v marketingové komunikaci a navrhují doporučení pro jejich adekvátní snížení. Tato doporučení lze následně využít k inovacím marketingových strategií.