2018
Comparison of marketing vitality of family and non-family companies doing business in the Czech Republic
PETRŮ, Naděžda, Andrea TOMÁŠKOVÁ a Karel HAVLÍČEKZákladní údaje
Originální název
Comparison of marketing vitality of family and non-family companies doing business in the Czech Republic
Název česky
Porovnání marketingové vitality rodinných a nerodinných firem podnikajících v České republice
Autoři
PETRŮ, Naděžda, Andrea TOMÁŠKOVÁ a Karel HAVLÍČEK
Vydání
International Scientific Conference Economics, Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2018), 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-8154-236-7
Klíčová slova česky
rodinné podnikání, nerodinné podnikání, segmentace zákazníků, marketingová komunikace, hodnota, Česká republika, kvantitativní výzkum - dotazníkový průzkum
Klíčová slova anglicky
family business, non-family business, customer segmentation, marketing communication, value, Czech Republic, quantitative research – a questionnaire survey
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 6. 2018 14:35, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Family businesses were founded in the Czech Republic mostly after 1989, and logically they are now undergoing the first generational change. Throughout their existence, they have become major employers in the regions, bringing about innovation, progress and social responsibility. If they are to develop further, if they are to be competitive against non-family companies that are managed by professional management, the successors must also use modern marketing and management tools. The issue of family business becomes a big challenge for the Czech academic environment. This is a very topical issue, but not yet studied, bringing new scientific knowledge in the field of realities of marketing management of family businesses in the Czech Republic.The survey period of marketing vitality was between 2016, 2017. Literature review has been prepared by desk-research. Its elaboration was based mainly on foreign monographic sources, scientific articles in the Web of Science, Proquest, Scopus and others. The scientific method was primary quantitative research – a questionnaire survey – which aimed to compare the marketing vitality of family and non-family businesses, and to compare the use of defined marketing tools in family and non-family businesses. Survey data on 264 enterprises were analyzed using descriptive static, graphically processed, evaluated through correlation analysis. The results of this paper confirmed the hypothesis that family businesses as well as non-family small-sized businesses have their success based on so-called “value marketing” (and in the opinion of the authors intuitively) on building long-term customer loyalty by constantly increasing the value offered.
Česky
Rodinné podniky byly v České republice založeny většinou po roce 1989 a logicky nyní procházejí první generační změnou. Během své existence se staly hlavními zaměstnavateli v regionech a přinesly inovace, pokrok a společenskou odpovědnost. Pokud se mají dále rozvíjet, mají-li být konkurenceschopní vůči nevládním společnostem řízeným profesionálním managementem, nástupci musí také používat moderní nástroje pro marketing a řízení. Problematika rodinného podnikání se stává velkou výzvou pro české akademické prostředí. To je velmi aktuální téma, ale zatím nebylo studováno, přinášející nové vědecké poznatky v oblasti reality marketingového řízení rodinných podniků v České republice. Průzkumová doba marketingové vitality byla v letech 2016, 2017. Překlad literatury byl zpracován desk-výzkum. Jeho zpracování bylo založeno především na zahraničních monografických zdrojích, vědeckých článcích ve Web of Science, Proquest, Scopus a dalších. Vědecká metoda byla primárním kvantitativním výzkumem - dotazníkovým šetřením - zaměřeným na porovnání marketingové vitality rodinných a nerodinných podniků a srovnání použití definovaných marketingových nástrojů v rodinných a nerodinných podnicích. Údaje z průzkumu o 264 podnicích byly analyzovány pomocí popisné statické, graficky zpracované a vyhodnocené pomocí korelační analýzy. Výsledky této práce potvrdily hypotézu, že rodinné podniky i malé malé podniky mají svůj úspěch založené na tzv. "Hodnotovém marketingu" (a podle názoru autorů intuitivně) na budování dlouhodobé loajality zákazníků neustálým zvyšováním nabízené hodnoty.