Detailed Information on Publication Record
2018
VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ
PETRŮ, NaděždaBasic information
Original name
VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ
Name in Czech
VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ
Name (in English)
MORE OF THE ROMANIAN FAMILY COMPANIES FIND OUT YOUR VISION
Authors
PETRŮ, Naděžda
Edition
1. vyd. Praha, p. 62-63, 2 pp. 2018
Publisher
Antecom, s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
ISSN
Keywords (in Czech)
Rodinné podnikání, Rumunsko, rodinní příslušníci
Keywords in English
Family business, Romania, family members
Změněno: 24/7/2018 14:46, Ing. Dominika Moravcová
V originále
V RUMUNSKU PROVEDLY RODINNÉ PODNIKY VÝZNAMNÝ „RESTART“ NA POČÁTKU DEVADESÁTÝCH LET, JAKMILE ZEMĚ PŘEŠLA Z PLÁNOVANÉ NA TRŽNÍ EKONOMIKU. VĚTŠINA Z NICH (67 %) JE STÁLE ŘÍZENA A VLASTNĚNA PRVNÍ GENERACÍ PODNIKATELŮ, PŘIČEMŽ 74 % UVÁDÍ, ŽE HLAVNÍM DŮVODEM, PROČ VOLILI PODNIKÁNÍ S RODINOU, JE ZVÝŠENÁ DŮVĚRA V RODINNÉ PŘÍSLUŠNÍKY, PŘÍMÁ A JEDNODUCHÁ KOMUNIKACE. PŘIBLIŽNĚ 95 % RUMUNSKÝCH RODINNÝCH PODNIKŮ SE PODÍLÍ NA RŮZNÝCH PROJEKTECH SOCIÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI V RÁMCI SVÉ KOMUNITY
In English
IN ROMANIA, FAMILY ENTERTAINMENTS HAVE BEEN SIGNIFICANT "RESTART" AT THE FIRST YEARS, WHEN THE COUNTRY HAS BEEN TRANSFERRED FROM THE PLANNED ON THE MARKET ECONOMY. THE MORE OF THEM (67%) IS STILL MANAGED AND FURNISHED BY FIRST GENERATIONS OF BUSINESSES, INCREASING 74% THAT THE MAIN REASON FOR SELECTING BUSINESS WITH THE FAMILY IS THE INCREASED CONFIDENCE IN FAMILY COMPETENCES, DIRECT AND SIMPLE COMMUNICATIONS. APPROXIMATELY 95% OF ROMANIAN FAMILY COMPANIES SHARE TO DIFFERENT PROJECTS OF SOCIAL RESPONSIBILITY WITHIN THEIR COMMUNITY