d 2018

VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ

PETRŮ, Naděžda

Basic information

Original name

VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ

Name in Czech

VĚTŠINA RUMUNSKÝCH RODINNÝCH FIREM SVOU VIZI TEPRVE HLEDÁ

Name (in English)

MORE OF THE ROMANIAN FAMILY COMPANIES FIND OUT YOUR VISION

Authors

PETRŮ, Naděžda

Edition

1. vyd. Praha, p. 62-63, 2 pp. 2018

Publisher

Antecom, s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

Organization unit

University of Finance and Administration

ISSN

Keywords (in Czech)

Rodinné podnikání, Rumunsko, rodinní příslušníci

Keywords in English

Family business, Romania, family members

Tags

popularizační_texty_a_aktivity
Změněno: 24/7/2018 14:46, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

ORIG EN

V originále

V RUMUNSKU PROVEDLY RODINNÉ PODNIKY VÝZNAMNÝ „RESTART“ NA POČÁTKU DEVADESÁTÝCH LET, JAKMILE ZEMĚ PŘEŠLA Z PLÁNOVANÉ NA TRŽNÍ EKONOMIKU. VĚTŠINA Z NICH (67 %) JE STÁLE ŘÍZENA A VLASTNĚNA PRVNÍ GENERACÍ PODNIKATELŮ, PŘIČEMŽ 74 % UVÁDÍ, ŽE HLAVNÍM DŮVODEM, PROČ VOLILI PODNIKÁNÍ S RODINOU, JE ZVÝŠENÁ DŮVĚRA V RODINNÉ PŘÍSLUŠNÍKY, PŘÍMÁ A JEDNODUCHÁ KOMUNIKACE. PŘIBLIŽNĚ 95 % RUMUNSKÝCH RODINNÝCH PODNIKŮ SE PODÍLÍ NA RŮZNÝCH PROJEKTECH SOCIÁLNÍ ODPOVĚDNOSTI V RÁMCI SVÉ KOMUNITY

In English

IN ROMANIA, FAMILY ENTERTAINMENTS HAVE BEEN SIGNIFICANT "RESTART" AT THE FIRST YEARS, WHEN THE COUNTRY HAS BEEN TRANSFERRED FROM THE PLANNED ON THE MARKET ECONOMY. THE MORE OF THEM (67%) IS STILL MANAGED AND FURNISHED BY FIRST GENERATIONS OF BUSINESSES, INCREASING 74% THAT THE MAIN REASON FOR SELECTING BUSINESS WITH THE FAMILY IS THE INCREASED CONFIDENCE IN FAMILY COMPETENCES, DIRECT AND SIMPLE COMMUNICATIONS. APPROXIMATELY 95% OF ROMANIAN FAMILY COMPANIES SHARE TO DIFFERENT PROJECTS OF SOCIAL RESPONSIBILITY WITHIN THEIR COMMUNITY
Displayed: 9/12/2024 07:37