Detailed Information on Publication Record
2018
Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
TOMÁŠKOVÁ, AndreaBasic information
Original name
Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name in Czech
Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name (in English)
Influence of Drawing Subsidies on the Marketing Vitality of Czech Family Firms
Authors
Edition
Konference doktorandů 2018, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Institute VSFS
Keywords (in Czech)
rodinné podnikání, definování rodinného podnikání, dotace, marketingová vitalita, statistická právní forma
Keywords in English
family business, definition of family business, subsidies, marketing vitality, statistical legal form
Tags
Reviewed
Links
7427/2018/04, research and development project.
Změněno: 1/4/2019 14:47, Ing. Dominika Moravcová
V originále
O rodinném podnikání lze říci, je celosvětově nejstarší a nejrozšířenější formou podnikání. Prolínají se v něm tři oblasti, a to rodina, firma a vlastnictví. Jednou z determinant rodinného podnikání je snaha zakladatele, majitele předat firmu následující generaci. Aby bylo možno firmu „posunout“ k další generaci, je důležité, aby firma vykazovala „dobré finanční zdraví a celkovou vitalitu.“ Výzkumným cílem bude vyhodnotit čerpání dotací rodinnými firmami a vyvodit jejich možný vliv na marketingovou vitalitu firem. Na základě výsledků zkoumaných dat jednoznačně nelze říci, že by čerpané dotace měly vliv na marketingovou vitalitu rodinných firem, i když v daném vzorku vykazují lepší vitalitu firmy, které dotace čerpají. Tato zjištění budou podstatná pro další kvalitativní výzkum.
In English
Family business can be said to be the world's oldest and most widespread form of business. There are three areas in it - family, business, and ownership - which overlap. One of the determinants of family business is the effort of the founder, the owner to pass on the company to the next generation. In order for the company „to move“ to the next generation, it is important for the company to be „good financial health and overall vitality.“ The research goal will be to evaluate the use of subsidies by family firms and to derive their potential impact on the marketing vitality of firms. Based on the results of the surveyed data, it can clearly not be said that the subsidies drawn would have an impact on the marketing vitality of the family firms, even though they show a better vitality of the companies receiving the subsidies. These findings will be essential for further qualitative research.