TOMÁŠKOVÁ, Andrea. Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem (Influence of Drawing Subsidies on the Marketing Vitality of Czech Family Firms). In Konference doktorandů 2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name in Czech Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name (in English) Influence of Drawing Subsidies on the Marketing Vitality of Czech Family Firms
Authors TOMÁŠKOVÁ, Andrea.
Edition Konference doktorandů 2018, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Institute VSFS
Keywords (in Czech) rodinné podnikání, definování rodinného podnikání, dotace, marketingová vitalita, statistická právní forma
Keywords in English family business, definition of family business, subsidies, marketing vitality, statistical legal form
Tags prezentace_na_konferencích
Tags Reviewed
Links 7427/2018/04, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Dominika Moravcová, učo 21787. Changed: 1/4/2019 14:47.
Abstract
O rodinném podnikání lze říci, je celosvětově nejstarší a nejrozšířenější formou podnikání. Prolínají se v něm tři oblasti, a to rodina, firma a vlastnictví. Jednou z determinant rodinného podnikání je snaha zakladatele, majitele předat firmu následující generaci. Aby bylo možno firmu „posunout“ k další generaci, je důležité, aby firma vykazovala „dobré finanční zdraví a celkovou vitalitu.“ Výzkumným cílem bude vyhodnotit čerpání dotací rodinnými firmami a vyvodit jejich možný vliv na marketingovou vitalitu firem. Na základě výsledků zkoumaných dat jednoznačně nelze říci, že by čerpané dotace měly vliv na marketingovou vitalitu rodinných firem, i když v daném vzorku vykazují lepší vitalitu firmy, které dotace čerpají. Tato zjištění budou podstatná pro další kvalitativní výzkum.
Abstract (in English)
Family business can be said to be the world's oldest and most widespread form of business. There are three areas in it - family, business, and ownership - which overlap. One of the determinants of family business is the effort of the founder, the owner to pass on the company to the next generation. In order for the company „to move“ to the next generation, it is important for the company to be „good financial health and overall vitality.“ The research goal will be to evaluate the use of subsidies by family firms and to derive their potential impact on the marketing vitality of firms. Based on the results of the surveyed data, it can clearly not be said that the subsidies drawn would have an impact on the marketing vitality of the family firms, even though they show a better vitality of the companies receiving the subsidies. These findings will be essential for further qualitative research.
PrintDisplayed: 10/5/2024 00:51