Detailed Information on Publication Record
2017
Marketing Information and its Impact on Generation Z.
KUPEC, VáclavBasic information
Original name
Marketing Information and its Impact on Generation Z.
Name in Czech
Marketingové informace a jejich vliv na Generaci Z.
Authors
KUPEC, Václav
Edition
Trnava, MEGATRENDS AND MEDIA: Media Future. p. 264-278, 356 pp. 2017
Publisher
UCM v Trnave
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-8105-861-5
ISSN
Keywords (in Czech)
Generace Z; Informace; Komunikace; Management; Marketing.
Keywords in English
Communication; Generation Z; Information; Management; Marketing.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 15/7/2018 06:16, doc. PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
V originále
The marketing mosaic consists of many unique pieces that make a perfectly compact whole provided they are placed together carefully. However, at present it is not easy to put together the mosaic so that it bears appropriate marketing information. This is particularly true for Generation Z, whose communication oscillates between live and digital environments, which also correlates with their specific perception of information. The aim of the presented study is, therefore, to define Generation Z’s relationship to marketing information depending on the source of the information. The methods used in the project include marketing research, calculation of results and final presentation using descriptive statistics on a sample of the abovementioned demographic group. Consequently, the conclusion deals with verification of the hypothesis which assumes that Generation Z is resistant to information coming from traditional channels. In this way, company management can use the findings for more efficient marketing communication and innovative approach to target segments.
In Czech
Mozaika marketingu se skládá z mnoha unikátních dílků, které jsou-li pečlivě poskládané, tvoří dokonale kompaktní celek. V současné době ale není lehké sestavit tuto mozaiku tak, aby nesla adekvátní marketingové informace. Uvedená myšlenka se týká zejména Generace Z, jejíž komunikace osciluje mezi žitým a digitálním prostředím, což koreluje se specifickým vnímáním informací. Cílem předkládaného příspěvku je proto určení vztahu Generace Z k marketingovým informacím v závislosti na původu informací. Ke zpracování celého projektu dochází metodou marketingového výzkumu, dopočítáním výsledků a výslednou prezentací popisnou statistikou na vzorku zmiňované demografické skupiny. Závěry se následně týkají ověření hypotézy o rezistenci Generace Z vůči tradičně vysílaným informacím. Podnikový management tak může nalezená zjištění využít pro efektivnější marketingovou komunikaci a inovativní oslovení cílových segmentů.