D 2018

SOCIAL (IR)RESPONSIBILITY OF PROFESSIONAL SPORTS CLUBS

KUNZ, Vilém

Basic information

Original name

SOCIAL (IR)RESPONSIBILITY OF PROFESSIONAL SPORTS CLUBS

Name in Czech

Společenská odpovědnost profesionálních sportovních klubů

Authors

KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2018), p. 602-613, 12 pp. 2018

Publisher

Oeconomica

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Finland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/18:#0000441

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-245-2274-6

UT WoS

000461375200050

Keywords (in Czech)

společensky citlivá odvětví; společenská odpovědnost; sportovní průmysl; sportovní sponzoring

Keywords in English

sensitive industries; social responsibility; sports industry; sports sponsorship

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2020 12:04, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

V originále

The aim of the paper is to present the current situation in some issues of socially (ir)responsible behaviour, especially in the management of professional sports clubs from the highest domestic league competitions or the English Premier League, while also trying to focus on their approach to sponsorship issues, especially to sponsors from the so-called socially sensitive sectors.

In Czech

Účelem příspěvku je zjistit do jaké míry jsou zohledňovány některé ze stěžejních principů konceptu CSR v přístupech profesionálních sportovních organizaci v tuzemském a britském prostředí., přičemž cílem výzkumu je poodhalit jakou roli zde sehrávají u sportovního sponzoringu, sponzoři z tzv. citlivých odvětví.