D
2018
SOCIAL (IR)RESPONSIBILITY OF PROFESSIONAL SPORTS CLUBS
KUNZ, Vilém
Basic information
Original name
SOCIAL (IR)RESPONSIBILITY OF PROFESSIONAL SPORTS CLUBS
Name in Czech
Společenská odpovědnost profesionálních sportovních klubů
Authors
KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability (IMES 2018), p. 602-613, 12 pp. 2018
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Finland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/04274644:_____/18:#0000441
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
společensky citlivá odvětví; společenská odpovědnost; sportovní průmysl; sportovní sponzoring
Keywords in English
sensitive industries; social responsibility; sports industry; sports sponsorship
Tags
International impact, Reviewed
V originále
The aim of the paper is to present the current situation in some issues of socially (ir)responsible behaviour, especially in the management of professional sports clubs from the highest domestic league competitions or the English Premier League, while also trying to focus on their approach to sponsorship issues, especially to sponsors from the so-called socially sensitive sectors.
In Czech
Účelem příspěvku je zjistit do jaké míry jsou zohledňovány některé ze stěžejních principů konceptu CSR v přístupech profesionálních sportovních organizaci v tuzemském a britském prostředí., přičemž cílem výzkumu je poodhalit jakou roli zde sehrávají u sportovního sponzoringu, sponzoři z tzv. citlivých odvětví.
Displayed: 5/11/2024 03:24