a
2018
Sport and Healthy Lifestyle support as a part of Corporate Social Responsibility
KUNZ, Vilém
Základní údaje
Originální název
Sport and Healthy Lifestyle support as a part of Corporate Social Responsibility
Název česky
Podpora sportu a zdravého životního stylu jako součást společenské dopovědnosti podniků
Vydání
Medzinárodná vedecká konferencia Marketing manažment, obchod, finančné a sociálne aspekty podnikania : zborník abstraktov : 6. ročník medzinárodnej vedeckej konferencie, 2018
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Společenská odpovědnost firem, zdravý životný styl, společensky citlivá odvětví, sportovní sponzoring
Klíčová slova anglicky
Corporate Social Responsibility, Healthy lifestyle, Socially sensitive businesses, Sports sponsorship
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
In recent years, corporate social responsibility (CSR) has become the focus of the academic sphere, a number of international organizations, the European Union and businesses themselves. CSR is considered to be a modern business concept that expresses the company's focus on long-term goals; it interferes with all areas of corporate activities. CSR strategy is often linked to the focus of economic activity of business entities. Around the globe, there is an increasing number of companies that are starting to implement their CSR activities strategically in the context of their CSR policies. That is why the paper primarily focuses on businesses that try to promote sport and healthy lifestyles through their CSR programs prepared not only for their employees but also for the surrounding communities. It also responds to critical voices warning of the fact that for a number of companies, for example from socially sensitive sectors or food business, it is rather about investment into improving public relations or balancing negative publicity.
Česky
Problematika společenské odpovědnosti, která se zejména v posledních letech dostala do centra pozornosti akademické sféry, řady mezinárodních organizací, Evropské unie či podniků samotných. CSR je považována za moderní koncept podnikání, který vyjadřuje orientaci podniku na dlouhodobé cíle a zasahuje do všech oblastí jeho činnosti. CSR strategie je často propojena i se zaměřením ekonomické aktivity podnikatelských subjektů. Příspěvek se zaměřuje primárně na podniky, které se snaží prostřednictvím svých CSR programů podporovat sport a zdravý životní styl a to nejen u svých zaměstnanců, ale i u okolních komunit. Reaguje zároveň i na kritické hlasy upozorňující na to, že u řady podniků např. ze společensky citlivých odvětví či potravinářství se jedná spíše jen o investice do zlepšení vztahů s veřejností, respektive na vyvažování negativní publicity.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 04:27