J
2019
Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
KUNZ, Vilém
Základní údaje
Originální název
Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Název česky
Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Název anglicky
Support of Professional Sport by Companies in the Czech Republic
Autoři
KUNZ, Vilém (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online]. Banská Bystrica, Faculty of Natural Sciences Matej Bel University, 2019, 1338-4430
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/19:#0000577
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
sponzoring, sport, podniky ze společensky citlivých odvětví
Klíčová slova anglicky
sponsorship; sports; businesses from socially sensitive sectors
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.
Anglicky
The paper focuses on sports sponsorship, which has become a primary interest of sponsors on a global scale. Almost three-quarters of the global sponsorship spending went to support sports in 2017. Even though the funds received from sponsors have become key sources of income, especially for professional sports organizations, critical voices are still being heard in this context towards a strong use of sponsorship by enterprises from the so-called socially sensitive sectors. Therefore, the aim of the contribution was not only to map out the current situation in the sphere of sports sponsorship by companies in the Czech Republic, but also to focus more closely on the role and representation of companies from the sensitive sectors in this sphere of sponsorship. The research focused on exploring the above mentioned sponsorship issues in the Czech Republic, both within two selected collective sports (football and volleyball) and the support of the Czech Olympic Movement
Zobrazeno: 9. 11. 2024 01:01