J 2019

Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice

KUNZ, Vilém

Základní údaje

Originální název

Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice

Název česky

Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice

Název anglicky

Support of Professional Sport by Companies in the Czech Republic

Autoři

KUNZ, Vilém (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online]. Banská Bystrica, Faculty of Natural Sciences Matej Bel University, 2019, 1338-4430

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/19:#0000577

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

DOI

http://dx.doi.org/10.24040/actaem.2019.21.1.6-13

Klíčová slova česky

sponzoring, sport, podniky ze společensky citlivých odvětví

Klíčová slova anglicky

sponsorship; sports; businesses from socially sensitive sectors

Štítky

AR 2018-2019, AR 2019-2020, odmeny_2021, RIV_2021, xJ4

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2021 10:30, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.

Anglicky

The paper focuses on sports sponsorship, which has become a primary interest of sponsors on a global scale. Almost three-quarters of the global sponsorship spending went to support sports in 2017. Even though the funds received from sponsors have become key sources of income, especially for professional sports organizations, critical voices are still being heard in this context towards a strong use of sponsorship by enterprises from the so-called socially sensitive sectors. Therefore, the aim of the contribution was not only to map out the current situation in the sphere of sports sponsorship by companies in the Czech Republic, but also to focus more closely on the role and representation of companies from the sensitive sectors in this sphere of sponsorship. The research focused on exploring the above mentioned sponsorship issues in the Czech Republic, both within two selected collective sports (football and volleyball) and the support of the Czech Olympic Movement
Zobrazeno: 9. 11. 2024 01:01