J 2019

Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice

KUNZ, Vilém

Basic information

Original name

Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice

Name in Czech

Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice

Name (in English)

Support of Professional Sport by Companies in the Czech Republic

Authors

KUNZ, Vilém (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online]. Banská Bystrica, Faculty of Natural Sciences Matej Bel University, 2019, 1338-4430

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/04274644:_____/19:#0000577

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

sponzoring, sport, podniky ze společensky citlivých odvětví

Keywords in English

sponsorship; sports; businesses from socially sensitive sectors

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2021 10:30, Bc. Jan Peterec

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.