D 2018

Současné trendy v oblasti vzdělávání

ČECHÁK, Vladimír

Základní údaje

Originální název

Současné trendy v oblasti vzdělávání

Název česky

Současné trendy v oblasti vzdělávání

Název anglicky

THE PRESENT TRENDS IN EDUCATION

Vydání

1. vyd. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe v návaznosti na Průmysl 4.0, od s. 22-34, 13 s. 2018

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-7408-164-4

Klíčová slova česky

Profesní struktura absolventů SŠ a VŠ, profesní kvalifikace, studijní program, vzájemný vztah mezi terciárním vzděláváním a podnikatelskou sférou, rozvoj profesních dovedností, typy profesní přípravy, tzv. “další” vzdělávání, rekvalifikace, duální studium

Klíčová slova anglicky

Professional structure of graduates of secondary and higher education; professional qualification, study program, interrelationship between tertiary education and the business sphere; development of professional skills; types of vocational training; so-called "further" education; retraining

Štítky

Změněno: 24. 1. 2019 10:44, Ing. Dominika Moravcová

Anotace

V originále

Článek je zaměřen na problémy vyplývající z nových změn v oblasti vzdělávání na středních odborných školách a především na vysokých školách. Změny ve vzdělávacích programech a hlavně způsob jejich realizace by měly přispět k optimálnímu uplatnění absolventů v reálném životě a zároveň k jejich dostatečné přípravě (z metodického hlediska) ke kontinuálnímu celoživotnímu vzdělávání. Pozornost je zaměřena především na funkci, rozvoj a realizaci "profesně orientovaných" vzdělávacích programů, které jsou zaměřeny na rozvoj znalostí absolventů, které jsou prakticky posuzovatelné. V této souvislosti se pozornost soustředí na změny způsobu prezentace "účelu" a významu teoretických znalostí ve vztahu k posílení praktičnosti vzdělávacího procesu jako celku. Značný prostor je věnován zkušenostem v oblasti propojení vzdělávacích aktivit realizovaných "vně" univerzitní budovy, obvykle ve výrobních podnicích (tzv. "Dvojí studie").