2018
Současné trendy v oblasti vzdělávání
ČECHÁK, VladimírZákladní údaje
Originální název
Současné trendy v oblasti vzdělávání
Název česky
Současné trendy v oblasti vzdělávání
Název anglicky
THE PRESENT TRENDS IN EDUCATION
Autoři
Vydání
1. vyd. Praha, Lidský kapitál a investice do vzdělání: Teorie a praxe v návaznosti na Průmysl 4.0, od s. 22-34, 13 s. 2018
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
ISBN
978-80-7408-164-4
Klíčová slova česky
Profesní struktura absolventů SŠ a VŠ, profesní kvalifikace, studijní program, vzájemný vztah mezi terciárním vzděláváním a podnikatelskou sférou, rozvoj profesních dovedností, typy profesní přípravy, tzv. “další” vzdělávání, rekvalifikace, duální studium
Klíčová slova anglicky
Professional structure of graduates of secondary and higher education; professional qualification, study program, interrelationship between tertiary education and the business sphere; development of professional skills; types of vocational training; so-called "further" education; retraining
Štítky
Změněno: 24. 1. 2019 10:44, Ing. Dominika Moravcová
V originále
Článek je zaměřen na problémy vyplývající z nových změn v oblasti vzdělávání na středních odborných školách a především na vysokých školách. Změny ve vzdělávacích programech a hlavně způsob jejich realizace by měly přispět k optimálnímu uplatnění absolventů v reálném životě a zároveň k jejich dostatečné přípravě (z metodického hlediska) ke kontinuálnímu celoživotnímu vzdělávání. Pozornost je zaměřena především na funkci, rozvoj a realizaci "profesně orientovaných" vzdělávacích programů, které jsou zaměřeny na rozvoj znalostí absolventů, které jsou prakticky posuzovatelné. V této souvislosti se pozornost soustředí na změny způsobu prezentace "účelu" a významu teoretických znalostí ve vztahu k posílení praktičnosti vzdělávacího procesu jako celku. Značný prostor je věnován zkušenostem v oblasti propojení vzdělávacích aktivit realizovaných "vně" univerzitní budovy, obvykle ve výrobních podnicích (tzv. "Dvojí studie").
Anglicky
The article is focused on the problems arising from new changes in the area of education at secondary vocational schools and mainly at universities. The changes in educational programmes and mainly in the way of their realization are supposed to contribute to optimal employment of graduates in real life and, at the same time, to their sufficient preparation, (from the methodical point of view) for continual lifelong education. The attention is focused mainly on a function, development and realization of „professionally“ oriented educational programmes which are focused on development of graduates‘ knowledge which is practically assessable. In this relation, the attention is focused on changes in the way of presenting „purpose“ and significance of theoretical knowledge in relation to strengthening practicality of an educational process as a whole. A significant space is devoted to experience in the area of interlinking educational activities realized „out“ of a university building, usually in production enterprises (the so called „dual studies“).