Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{7056, author = {Čechák, Vladimír}, address = {Praha}, booktitle = {Lidský kapitál a investice do vzdělání}, edition = {První vydání}, editor = {Radim Valenčík}, keywords = {Professional structure of graduates of secondary and higher education, professional qualification, study program, interrelationship between tertiary education and the business sphere, development of professional skills, types of vocational training, so-called "further" education, retraining}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7408-127-9}, pages = {24-41}, publisher = {Vysoká škola finanční a správní, a.s.}, title = {Charakter a funkce vzdělání v kontextu současného vývoje}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 7056 AU - Čechák, Vladimír PY - 2015 TI - Charakter a funkce vzdělání v kontextu současného vývoje PB - Vysoká škola finanční a správní, a.s. CY - Praha SN - 9788074081279 KW - Professional structure of graduates of secondary and higher education, professional qualification, study program, interrelationship between tertiary education and the business sphere, development of professional skills, types of vocational training, so-called "further" education, retraining N2 - Problematika lidského kapitálu, potažmo lidských zdrojů, je klíčovou otázkou, jejíž racionální zodpovězení, či spíše vytváření předpokladu k tomuto zodpovězení, je procesem, který zřejmě nebude nikdy definitivně uzavřen. Přesto je nutno se tomuto procesu intenzivně věnovat. Rozvoj ekonomiky i společnosti jako celku je výrazně podmíněn a limitován především kvalitou, vzděláním, úrovní profesní přípravy pracovníků lidských zdrojů. Významnou úlohu v tomto směru představuje systém vzdělávání a způsob jeho financování. Současně je nutno konstatovat, že samotný způsob financování vzdělávací soustavy a vzdělávacího procesu, i když je nepochybně velmi významný (zejména výše finančních prostředků), není univerzálním všelékem. Výše finančních prostředků, které jsou určeny na vzdělávání, i způsob jejich „rozdělování“, stejně jako jejich zdroje podmiňují a umožňují zkvalitnění vzdělávacích aktivit a zlepšení úrovně i kvality vzdělávacího procesu, ale změna této možnosti ve skutečnost je v rukou těch, kdo v oblasti vzdělávání aktivně působí. Proto je nutno věnovat pozornost dynamice vývoje požadavků na vzdělávání, jeho oborové struktuře i kvalitě absolventů jak středních, tak vysokých škol. ER -
ČECHÁK, Vladimír. Charakter a funkce vzdělání v kontextu současného vývoje. Online. In Radim Valenčík. \textit{Lidský kapitál a investice do vzdělání}. První vydání. Praha: Vysoká škola finanční a správní, a.s., 2015, s.~24-41, 17 s. ISBN~978-80-7408-127-9.
|