k 2018

EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE

PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ

Basic information

Original name

EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE

Name in Czech

EXPORT RODINNÝCH FIREM V ČR JAKO KROK JEJICH DALŠÍHO POKRAČOVÁNÍ A ROZVOJE

Name (in English)

EXPORT OF FAMILY COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC AS THE STEP OF THEIR FURTHER CONTINUATION AND DEVELOPMENT

Authors

PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ

Edition

Mezinárodní vědecká konference TRENDY V PODNIKÁNÍ, ZČU Plzeň, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

Keywords (in Czech)

rodinná firma, Česká republika, export, konkurenceschopnost, devizové intervence, akciová společnost, společnost s ručením omezeným.

Keywords in English

family company, Czech Republic, export, competitiveness, foreign exchange intervention, joint stock company, limited liability company.

Tags

International impact
Změněno: 18/11/2018 20:12, Ing. Andrea Tomášková, Ph.D.

Abstract

V originále

Stále sílící konkurence nutí firmy hledat nová odbytiště pro své produkty. Jednou z možností, jak proniknout na nová teritoria, je export. Autorky zvolily téma export rodinných firem jako možný krok jejich budoucího rozvoje. Cílem bylo porovnat exportní aktivity rodinných společností dle jejich právní formy. Dalším cílem bylo vyhodnotit vliv měnového kurzu v období před, v průběhu a po devizových intervencích na zahraniční aktivity. Příspěvek je zpracován na základě obecných vědeckých metod, zejména metodou kompilace odborných textů, primárním kvantitativním a kvalitativním výzkumem, metodou časových řad, dedukcí a zobecněním. Výstupy jsou měřeny prostřednictvím klasických statistických metod, Pearsonovým korelačním koeficientem, výpočtem Crombachova alfa. Výsledky této studie potvrdily předpoklad, že i malé a střední české rodinné firmy využívají pro svůj rozvoj exportní aktivity. ve vyšší míře exportují společnosti právní formy akciová společnost a společnost s ručením omezeným oproti OSVČ.