ROUBAL, Ondřej. Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes. Communication Today. FMK UCM Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, roč. 9, č. 2, s. 38-54. ISSN 1338-130X. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Maximizers and Satisficers In Consumer Culture Changes
Název česky Maximalisté a uspokojovači v proměnách spotřební kultury
Autoři ROUBAL, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Communication Today, FMK UCM Trnava, Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metóda, 2018, 1338-130X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/04274644:_____/18:#0000385
Organizační jednotka Vysoká škola finanční a správní
UT WoS 000449002800003
Klíčová slova česky Spotřební kultura, maximalisté, uspokojovači, volba, rozhodování
Klíčová slova anglicky Consumer culture; maximizers; satisficers; choice; decision-making
Štítky AR 2018-2019, RIV_2019, SCOPUS, WOS, xJ2
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Bc. Jan Peterec, učo 24999. Změněno: 14. 10. 2019 11:08.
Anotace
Consumer culture in the era of late modernity undergoes dynamic changes of global significance. One of the key attributes of these changes constitutes an increasing supply of opportunities and quantitative volumes of different product options. This is characterized by an ambivalent character. On one hand, expansion of opportunities constitutes a desirable source of realization and emancipation of personal freedoms and independence, on the other hand, increasing demands on the ability to individually manage the consequences of one’s own decisions and to take responsibility for these decisions. We can see this ambivalence well with respect to an example of two different adaptive strategies of consumer choice - maximizers and satisficers. Maximizers likely achieve better objective outcomes of a selection than satisficers, but their subjective perception of these results is, according to empirical evidence, more affected by negative emotions. These and other findings should be used more extensively in the marketing practice of business strategies.
Anotace česky
Spotřební kultura v éře pozdní modernity prochází dynamickým změnami globálního významu. Jedním z podstatných atributů těchto změn je rostoucí nabídka příležitostí a kvantitativních objemů možností různých produktů. Tato skutečnost se vyznačuje ambivalentním charakterem. Na straně jedné je expanze příležitostí žádoucím zdrojem realizace a emancipace osobních svobod a nezávislosti, na straně druhé se zvyšující nároky na schopnost individuálně zvládat důsledky vlastních rozhodnutí a přebírat za tyto rozhodnutí zodpovědnost. Tuto ambivalenci můžeme dobře sledovat na příkladu dvou odlišných adaptivních strategií rozhodování spotřebitelů - maximalistů a uspokojovačů. Maximalisté pravděpodobně dosahují lepších objektivních výsledků voleb než uspokojovači, ale jejich subjektivní vnímání těchto výsledků je podle empirické evidence výrazněji poznamenáno negativním emocemi. Tyto a další poznatky by měly být daleko více využívány v marketingové praxi obchodních strategií.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 10:54