k
2018
MAGICAL MIRROR OF THE SUCCESS OF CZECH FAMILY FIRMS
PETRŮ, Naděžda and Andrea TOMÁŠKOVÁ
Basic information
Original name
MAGICAL MIRROR OF THE SUCCESS OF CZECH FAMILY FIRMS
Name in Czech
MAGICKÉ ZRCADLO ÚSPĚCHU ČESKÝCH RODINNÝCH FIREM
Edition
Marketing Identity 2018, 2018
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
University of Finance and Administration
Keywords (in Czech)
Česká republika, rodinné podnikání, rodinná firma, generace, malá a střední firma, společenská odpovědnost, zisk, tržby, úspěch, prosperita
Keywords in English
Czech Republic, family business, family firm, generation, small and medium-sized firm, social responsibility, profits, sales, success, prosperity
V originále
The last year’s contribution titled the Evaluation of marketing activities of family business confirmed that from the individual marketing tools/methods in Czech family firms attention is paid primarily to the values presented to customers and the development of relationships with customers - which fully corresponds to the tradition of family business. The knowledge gained led the authors to an idea to set an additional scientific goal - to evaluate the relationship between the financial success of the family firm and its social responsibility activities. The contribution is based on general scientific methods, especially by the method of compilation of specialized texts, primary quantitative and qualitative research, time series method, deduction and generalization. The results of this study confirmed the assumption that the social responsibility of Czech family firms is related to their size and the amount of profit. The higher the profit, the greater the number of socially responsible activities the company performs and presents through the Internet media.
In Czech
Loňský příspěvek s názvem Evaluace marketingových aktivit rodinného podnikání potvrdil, že z jednotlivých marketingových nástrojů/metod je v českých rodinných firmách věnována pozornost především hodnotám prezentovaným zákazníkům a rozvoji vztahu se zákazníky – což plně odpovídá tradici rodinného podnikání. Získané poznání vedlo autorky k myšlence stanovit další vědecký cíl – vyhodnotit vztah mezi finančním úspěchem rodinné firmy a jejími aktivitami společenské odpovědnosti. Příspěvek je zpracován na základě obecných vědeckých metod, zejména metodou kompilace odborných textů, primárním kvantitativním a kvalitativním výzkumem, metodou časových řad, dedukcí a zobecněním. Výsledky této studie potvrdily předpoklad, že sociální odpovědnost českých rodinných firem je spjata s jejich velikostí, s výší zisku. Čím vyšší zisk, tím rozsáhlejší počet společensky odpovědných aktivit firma vykonává a prezentuje i prostřednictvím internetových médií.
Displayed: 19/11/2024 00:09