D 2018

Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups

PETRŮ, Naděžda a Miroslav PAVLÁK

Základní údaje

Originální název

Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage at Start-ups

Název česky

Inovace a kreativita jako zdroj konkurenční výhody při zakládání podniků

Autoři

PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí) a Miroslav PAVLÁK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Istanbul, Turecko: EBES Akşemsettin Mah. 26th EBES CONFERENCE, od s. 1190-1200, 11 s. 2018

Nakladatel

EBES

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000387

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-605-67622-5-3

Klíčová slova česky

inovační proces, faktory ovlivňující inovace, podpora inovačního procesu

Klíčová slova anglicky

start-ups; innovation process; factors influencing innovativeness; support for the innovation process;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 4. 2019 12:17, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

A dilemma in innovation is becoming more and more obvious every day. The ideology of free enterprise and the market economy suggest that policy-makers do not touch the mechanisms of competition or business development. It is held that public interventions, such as subsidies, low-interest loans or grants, deter free competition and cause imbalances in the market. At the same time, the needs of individual enterprises to get support in their pursuit of innovations are acknowledged. The purpose of this article is to report on an inventory of measures employed to overcome barriers to innovation in Czech start-ups (SMEs.) It examines the impact of such variables as actions for continuous improvement, pressures for cost-cutting, aspects of internal management systems, innovativeness, and structures for managing product and process innovation in Czech SMEs.

Česky

Dilema v inovacích je stále více zřejmá každý den. Ideologie svobodného podnikání a tržní ekonomiky naznačují, že tvůrci politik se nedotýkají mechanismů hospodářské soutěže ani rozvoje podnikání. Domnívá se, že veřejné zásahy, jako jsou dotace, půjčky s nízkou úrokovou mírou nebo granty, odrazují od volné soutěže a způsobují nerovnováhu na trhu. Současně jsou uznávány potřeby jednotlivých podniků na podporu jejich inovace. Cílem tohoto článku je podat zprávu o inventáři opatření používaných k překonání překážek inovace v začínajících českých a malých a středních podnicích (MSP). Zkoumá dopad takových proměnných jako opatření pro neustálé zlepšování, tlaky na snižování nákladů, aspekty interních systémů řízení, inovativnosti a struktur pro řízení inovací produktů a procesů v českých malých a středních podnicích.