PETRŮ, Naděžda. I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou (Even Slovak family businesses are undergoing generational renewal). In Trade News. 1st ed. Praha: ANTECOM, s.r.o., 2018, p. 42-43. ISSN 1805-5397.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou
Name in Czech I Slovenské rodinné firmy prochází generační obměnou
Name (in English) Even Slovak family businesses are undergoing generational renewal
Authors PETRŮ, Naděžda.
Edition 1. vyd. Praha, Trade News, p. 42-43, 2 pp. 2018.
Publisher ANTECOM, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Popularizing texts and activities
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit University of Finance and Administration
ISSN 1805-5397
Keywords (in Czech) rodinné firmy, Slovensko, generační obměna
Keywords in English family businesses, Slovakia, generational change
Changed by Changed by: doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D., učo 9895. Changed: 20/11/2018 08:53.
Abstract
Na Slovensku tvoří 99,9 % ze všech podnikatelských subjektů malé nebo střední podniky, podle odhadu Slovak Business Agency je počet rodinných podniků na úrovni 60 - 80 % z nich. Majitelé slovenských rodinných podniků ze 63 % predikují svoji budoucnost jako pozitivní, zaměstnanost zvyšuje 23 % rodinných firem, udržení zaměstnanosti předpokládá 56 % a snížení počtu zaměstnanců odhaduje 21 % majitelů rodinných firem. Svoje zahraniční aktivity zvýšilo 19 % rodinných podniků, udrželo 28 % rodinných podniků. Ty ostatní pracují na zvýšení své připravenosti na mezinárodní konkurenci či obměně technologií a dlouhodobé přípravě na vstup na zahraniční trhy. 31 % představitelů rodinných firem trápí „boj o talenty“ a nedostatek kvalifikované pracovní síly. 30 % se obává zvyšování nákladů na lidské zdroje, 19 % se obává zvyšování daňového zatížení
Abstract (in English)
In Slovakia, 99.9% of all business entities are small or medium-sized enterprises, according to the estimate of Slovak Business Agency, the number of family businesses is 60-80%. Owners of Slovak family businesses out of 63% predict their future as positive, employers increase 23% of family businesses, 56% retain employment, and 21% of family business owners are estimated to reduce the number of employees. 19% of family businesses increased their foreign activities, holding 28% of family businesses. The others are working to increase their readiness for international competition or technology change and long-term preparation for entry to foreign markets. 31% of family business representatives are struggling with the "fight for talent" and lack of qualified workforce. 30% are worried about rising human resource costs, 19% are worried about raising tax burdens
PrintDisplayed: 24/6/2024 23:04