d 2018

Ruským rodinným firmám roste sebevědomí

PETRŮ, Naděžda

Basic information

Original name

Ruským rodinným firmám roste sebevědomí

Name in Czech

Ruským rodinným firmám roste sebevědomí

Name (in English)

Russian self-confidence is growing for family businesses

Authors

PETRŮ, Naděžda

Edition

1. vyd. Praha, Trade News, p. 46-47, 2 pp. 2018

Publisher

ANTECOM, s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizing texts and activities

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISSN

Keywords (in Czech)

Rusko, rodinné firmy, mezigenerační předání

Keywords in English

Russia, family businesses, intergenerational handover
Changed: 20/11/2018 09:05, doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Abstract

V originále

V novodobé historii Ruska neexistuje tradice rodinného podnikání. Soukromé podnikání nebylo povoleno po většinu ze 74 leté historie Sovětského svazu - centrální vláda vlastnila a provozovala všechna aktiva a podniky. K prvnímu zakládání rodinných firem došlo až během perestrojky koncem osmdesátých let. Tyto firmy dnes – podobně jako u nás – stojí na prahu prvního mezigeneračního předání

In English

n the modern history of Russia there is no tradition of family business. Private business was not allowed for most of the Soviet Union's 74-year history - the central government owned and operated all assets and businesses. The first founding of family businesses occurred only during perestroika at the end of the eighties. These companies today - like us - are at the threshold of the first intergenerational handover