d 2018

Ruským rodinným firmám roste sebevědomí

PETRŮ, Naděžda

Basic information

Original name

Ruským rodinným firmám roste sebevědomí

Name in Czech

Ruským rodinným firmám roste sebevědomí

Name (in English)

Russian self-confidence is growing for family businesses

Authors

PETRŮ, Naděžda

Edition

1. vyd. Praha, Trade News, p. 46-47, 2 pp. 2018

Publisher

ANTECOM, s.r.o.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Popularizační texty a aktivity

Field of Study

50204 Business and management

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

University of Finance and Administration

ISSN

Keywords (in Czech)

Rusko, rodinné firmy, mezigenerační předání

Keywords in English

Russia, family businesses, intergenerational handover
Změněno: 20/11/2018 09:05, doc. Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.

Abstract

V originále

V novodobé historii Ruska neexistuje tradice rodinného podnikání. Soukromé podnikání nebylo povoleno po většinu ze 74 leté historie Sovětského svazu - centrální vláda vlastnila a provozovala všechna aktiva a podniky. K prvnímu zakládání rodinných firem došlo až během perestrojky koncem osmdesátých let. Tyto firmy dnes – podobně jako u nás – stojí na prahu prvního mezigeneračního předání

In English

n the modern history of Russia there is no tradition of family business. Private business was not allowed for most of the Soviet Union's 74-year history - the central government owned and operated all assets and businesses. The first founding of family businesses occurred only during perestroika at the end of the eighties. These companies today - like us - are at the threshold of the first intergenerational handover