D 2018

Mobile Apps as an Integral Part of Media Studies

KNIHOVÁ, Ladislava

Basic information

Original name

Mobile Apps as an Integral Part of Media Studies

Name in Czech

Mobilní aplikace jako integrální součást mediálních studií

Authors

KNIHOVÁ, Ladislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Trnava, MEGATRENDS AND MEDIA Reality and Media Bubbles, p. 62-80, 19 pp. 2018

Publisher

University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

URL

RIV identification code

RIV/04274644:_____/18:#0000444

Organization unit

University of Finance and Administration

ISBN

978-80-8105-952-0

ISSN

UT WoS

000465599700004

Keywords (in Czech)

blogování; výukové cíle; mediální studia; mobilní aplikace; multimedia; sociálně-kulturní realita; stavba příběhu; editace videa/audia

Keywords in English

blogging; learning goals; media studies; mobile application; multimedia; socio-cultural reality; story building; video/audio editing

Tags

AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2020, WOS, xD1

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 9/4/2020 10:32, Ing. Dominika Moravcová

Abstract

ORIG CZ

V originále

Multimedia is a reality of today’s media world. It makes our life more exciting and media messages more attractive and memorable. There is no need for expensive technical equipment. With a smartphone and a few mobile applications, we can get our creative juices flowing. The aim of this paper is to identify and explore existing mobile applications suitable for implementation into Media Studies, including teaching methods and activities helping to meet learning goals. Media Studies is an intellectually challenging contemporary study programme. Its graduates influence our socio-cultural reality to a large extent. Therefore partial innovations of its syllabus in harmony with the latest trends can significantly contribute to a higher quality of media outputs at all levels. The author carried out detailed research into a number of mobile applications, with regards to their strengths and potential weaknesses. Not only awareness of their existence but, mainly, the possibility of their active use in seminars is the goal of this paper. Mobile applications examined in this study evenly cover areas such as news, story building, photo editing, audio/video editing, and, last but not least, blogging. The author is fully convinced that the specifics of smartphone mediated interactions versus face-to-face learning require further research that will shed light on these issues as the picture is still incomplete.

In Czech

Multimédia jsou realitou dnešního světa. Činí náš život vzrušujícím. Mediální poselství jsou přitažlivější a zapamatovatelnější. Nepotřebujeme nákladné technické vybavení. Pomocí chytrých telefonů a díky několika mobilním aplikacím můžeme popustit uzdu naší kreativitě. Cílem tohoto příspěvku je identifikovat a prozkoumat existující mobilní aplikace vhodné pro zařazení do mediálních studií, a to včetně výukových metod a dalších činností, které pomáhají naplnit výukové cíle. Mediální studia jsou v současnosti studijním programem, který je zajímavou intelektuální výzvou. Jeho absolventi do značné míry ovlivňují sociálně-kulturní realitu společnosti. I to je důvodem pro částečnou inovaci sylabu tohoto studijního programu tak, aby reflektoval nejnovější trendy a mohl zásadním způsobem přispět k vyšší kvalitě mediálních výstupů na všech úrovních. Autorka uskutečnila detailní průzkum velkého množství mobilních aplikací a věnovala se identifikaci jejich silných i slabých stránek. Cílem tohoto příspěvku je nejen přispět k získání povědomí o jejich existenci, ale hlavně přinést informace o jejich aktivním využití v seminářích. Zkoumané mobilní aplikace v této studii rovnoměrně pokrývají oblast zpráv, budování příběhů, editace fotografií, editace audia a videa a v neposlední řadě i oblast blogování. Autorka je zcela přesvědčena, že problematika specifické interakce umožněné díky chytrým telefonům v porovnání s klasickou kontaktní výukou je oblastí vysoké priority pro další výzkum, který dále objasní tuto problematiku, neboť naše povědomí o ní zdaleka není v potřebné míře kompletní.
Displayed: 1/11/2024 23:26