Detailed Information on Publication Record
2018
Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
TOMÁŠKOVÁ, AndreaBasic information
Original name
Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name in Czech
Vliv čerpání dotací na marketingovou vitalitu českých rodinných firem
Name (in English)
Influence of drawing subsidies on the marketing vitality of Czech family firms
Authors
TOMÁŠKOVÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Praha, Ekonomický výzkum - prezentace výsledků doktorandů. Recenzovaný sborník příspěvků z 5. ročníku konference doktorandů na Vysoké škole finanční a správní (2018), p. 163-174, 12 pp. 2018
Publisher
Vysoká škola finanční a správní, a. s.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50204 Business and management
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/18:#0000398
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-7408-182-8
Keywords (in Czech)
rodinné podnikání, definování rodinného podnikání, dotace, marketingová vitalita, statistická právní forma.
Keywords in English
family business; definition of family business; subsidies; marketing vitality; statistical legal form
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2019 08:34, Bc. Jan Peterec
V originále
O rodinném podnikání lze říci, je celosvětově nejstarší a nejrozšířenější formou podnikání. Prolínají se v něm tři oblasti, a to rodina, firma a vlastnictví. Jednou z determinant rodinného podnikání je snaha zakladatele, majitele předat firmu následující generaci. Aby bylo možno firmu „posunout“ k další generaci, je důležité, aby firma vykazovala „dobré finanční zdraví a celkovou vitalitu.“ Výzkumným cílem bude vyhodnotit čerpání dotací rodinnými firmami a vyvodit jejich možný vliv na marketingovou vitalitu firem. Na základě výsledků zkoumaných dat jednoznačně nelze říci, že by čerpané dotace měly vliv na marketingovou vitalitu rodinných firem, i když v daném vzorku vykazují lepší vitalitu firmy, které dotace čerpají. Tato zjištění budou podstatná pro další kvalitativní výzkum.
In English
Family business can be said to be the world's oldest and most widespread form of business. There are three areas in it: family, business, and ownership. One of the determinants of family business is the effort of the founder, the owner to pass on the company to the next generation. In order for the company to "move" to the next generation, it is important for the company to have "good financial health and overall vitality." The research objective will be to evaluate the use of subsidies by family firms and to derive their potential impact on the marketing vitality of firms. Based on the results of the surveyed data, it can clearly not be said that the subsidies drawn would have an impact on the marketing vitality of the family firms, even though they show a better vitality of the companies receiving the subsidies. These findings will be essential for further qualitative research.