J 2018

Does an attractive pension product design sell by itself? The experience of the Czech Republic.

ŠINDELÁŘ, Jiří a Michal ERBEN

Základní údaje

Originální název

Does an attractive pension product design sell by itself? The experience of the Czech Republic.

Autoři

ŠINDELÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ERBEN (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta Oeconomica Pragensia, Prague, VŠE, 2018, 0572-3043

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000399

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

DOI

http://dx.doi.org/10.18267/j.aop.604

Klíčová slova česky

penzijní reforma; třetí pilíř; investiční fond; životní pojištění; distribuce

Klíčová slova anglicky

pension reform; third pillar; investment fund; life insurance; distribution

Štítky

AR 2018-2019, RIV_2019, unor_2019_o, xJ4

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 4. 2019 09:28, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

This paper deals with the experience of third pillar reform in the Czech Republic, executed in 2013. The core of our study is formed by a comparative analysis of newly introduced supplementary pension savings and its substitute products (investment funds, life insurance) from two main aspects: product features and distribution features. The outcomes are supported by empirical sales and population penetration of the surveyed products. The results indicate that even a pension product with a very attractive product design, such as supplementary pension savings, will be hampered by its substitutes as long as its distribution features are unattractive. This is an important lesson, particularly for the discussed European solution, the pan-European portable pension product (PEPP).

Česky

Tento článek se zabývá zkušenostmi s reformou třetího pilíře v České republice, provedenou v roce 2013. Jádrem naší studie je srovnávací analýza nově zavedeného penzijního připojištění a jeho náhradních produktů (investiční fondy, životní pojištění) ze dvou hlavních hledisek: funkce produktu a distribuční funkce. Výsledky jsou podpořeny empirickým prodejem a penetrací populace zkoumanými produkty. Výsledky ukazují, že dokonce i atraktivně navržený penzijní produkt jako je penzijní připojištění, bude nahrazován substituty, pokud budou jejich distribuční atributy neatraktivní. To je důležitá lekce především pro diskutované evropské řešení, panevropský přenosný penzijní produkt (PEPP).
Zobrazeno: 16. 11. 2024 23:08