J
2018
Does an attractive pension product design sell by itself? The experience of the Czech Republic.
ŠINDELÁŘ, Jiří a Michal ERBEN
Základní údaje
Originální název
Does an attractive pension product design sell by itself? The experience of the Czech Republic.
Autoři
ŠINDELÁŘ, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ERBEN (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Acta Oeconomica Pragensia, Prague, VŠE, 2018, 0572-3043
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000399
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
penzijní reforma; třetí pilíř; investiční fond; životní pojištění; distribuce
Klíčová slova anglicky
pension reform; third pillar; investment fund; life insurance; distribution
V originále
This paper deals with the experience of third pillar reform in the Czech Republic, executed in 2013. The core of our study is formed by a comparative analysis of newly introduced supplementary pension savings and its substitute products (investment funds, life insurance) from two main aspects: product features and distribution features. The outcomes are supported by empirical sales and population penetration of the surveyed products. The results indicate that even a pension product with a very attractive product design, such as supplementary pension savings, will be hampered by its substitutes as long as its distribution features are unattractive. This is an important lesson, particularly for the discussed European solution, the pan-European portable pension product (PEPP).
Česky
Tento článek se zabývá zkušenostmi s reformou třetího pilíře v České republice, provedenou v roce 2013. Jádrem naší studie je srovnávací analýza nově zavedeného penzijního připojištění a jeho náhradních produktů (investiční fondy, životní pojištění) ze dvou hlavních hledisek: funkce produktu a distribuční funkce. Výsledky jsou podpořeny empirickým prodejem a penetrací populace zkoumanými produkty. Výsledky ukazují, že dokonce i atraktivně navržený penzijní produkt jako je penzijní připojištění, bude nahrazován substituty, pokud budou jejich distribuční atributy neatraktivní. To je důležitá lekce především pro diskutované evropské řešení, panevropský přenosný penzijní produkt (PEPP).
Zobrazeno: 5. 11. 2024 01:21