J 2018

Number of advertisements per day and their relevance to consumers

TOMČÍK, Michal a Pavel ROSENLACHER

Základní údaje

Originální název

Number of advertisements per day and their relevance to consumers

Autoři

TOMČÍK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, J. Selye University, 2018, 1338-6581

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50802 Media and socio-cultural communication

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000401

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

Klíčová slova česky

Médiatypy, reklamní sdělení, vhodnost reklamy, spotřebitel

Klíčová slova anglicky

Media types; advertising message; relevance of advertising; consumer

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2019 12:07, Bc. Jan Peterec

Anotace

V originále

The article focuses on the extent of commercially oriented communications in the media and public space. The main findings of partial empirical surveys and qualified estimates that have attempted to answer a research question over the volume of advertising messages faced by an average consumer in a single day over the last ten years are presented in the text. As the issue of daily exposure to advertising communications is not solved in the domestic environment, the article presents the conclusions of the empirical probe conducted in 2017 among the students of the University of Finance and Administration. Survey results indicate the number of advertisements per day, their number according to the media, their time interval or the subjectively perceived relevance of advertising messages to consumers. The aim of the survey is to find out what volume of advertising messages a university student faces during the day.

Česky

Článek se zaměřuje na rozsah komerčně orientovaných komunikací v médiích a ve veřejném prostoru.