2018
Number of advertisements per day and their relevance to consumers
TOMČÍK, Michal a Pavel ROSENLACHERZákladní údaje
Originální název
Number of advertisements per day and their relevance to consumers
Autoři
TOMČÍK, Michal (203 Česká republika, garant, domácí) a Pavel ROSENLACHER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Acta Oeconomica Universitatis Selye, Komárno, J. Selye University, 2018, 1338-6581
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50802 Media and socio-cultural communication
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000401
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
Médiatypy, reklamní sdělení, vhodnost reklamy, spotřebitel
Klíčová slova anglicky
Media types; advertising message; relevance of advertising; consumer
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2019 12:07, Bc. Jan Peterec
V originále
The article focuses on the extent of commercially oriented communications in the media and public space. The main findings of partial empirical surveys and qualified estimates that have attempted to answer a research question over the volume of advertising messages faced by an average consumer in a single day over the last ten years are presented in the text. As the issue of daily exposure to advertising communications is not solved in the domestic environment, the article presents the conclusions of the empirical probe conducted in 2017 among the students of the University of Finance and Administration. Survey results indicate the number of advertisements per day, their number according to the media, their time interval or the subjectively perceived relevance of advertising messages to consumers. The aim of the survey is to find out what volume of advertising messages a university student faces during the day.
Česky
Článek se zaměřuje na rozsah komerčně orientovaných komunikací v médiích a ve veřejném prostoru.