D 2018

Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration

ULRYCHOVÁ, Eva a Diana BÍLKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration

Název česky

Genderová analýza výsledků zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní

Autoři

ULRYCHOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Diana BÍLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Slaný, 12th International Days of Statistics and Economics, od s. 1815-1822, 8 s. 2018

Nakladatel

MELANDRIUM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/04274644:_____/18:#0000402

Organizační jednotka

Vysoká škola finanční a správní

ISBN

978-80-87990-14-8

UT WoS

000455809400180

Klíčová slova česky

matematika, zkouška, známka, genderová analýza

Klíčová slova anglicky

mathematics; exam; mark; gender analysis

Štítky

AR 2018-2019, cervenec_2019_o, RIV_2019, WOS, xD1

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2019 09:41, Bc. Jan Peterec

Anotace

ORIG CZ

V originále

A student's success in an examination at a university may depend on various factors. It is debatable whether student's gender may be one of them. As far as mathematics is concerned, the tendency to accept gender stereotypes in favor of males may appear. The aim of this paper is to analyze the results of the mathematics exam at the University of Finance and Administration in Prague, especially from the students' gender point of view. Two groups of students are included in the research – students who passed the mathematics exam in the academic year 2015/2016 and students who passed the exam in the academic year 2016/2017. For each of these years,the ratios of individual marks obtained by males and by females are compared and the conclusion is made: there are no substantial differences between the results of males and females in the tested groups.

Česky

Výsledek zkoušky na vysoké škole může záviset na různých faktorech. Je diskutabilní, zda jedním z nich může být pohlaví studentů. Pokud jde o matematiku, bývají přijímány genderové stereotypy ve prospěch mužů. Cílem článku je analyzovat výsledky zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, spec. z hlediska genderu studentů. Jsou zkoumány dvě skupiny studentů - těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2015/2016 a těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2016/2017. V každém z těchto akademických roků jsou porovnány známky studentů a studentek, a je učiněn záver: mezi výsledky studentů a studentek nejsou podstatné rozdíly.
Zobrazeno: 18. 10. 2024 18:43