D
2018
Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
ULRYCHOVÁ, Eva a Diana BÍLKOVÁ
Základní údaje
Originální název
Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
Název česky
Genderová analýza výsledků zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní
Autoři
ULRYCHOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Diana BÍLKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Slaný, 12th International Days of Statistics and Economics, od s. 1815-1822, 8 s. 2018
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000402
Organizační jednotka
Vysoká škola finanční a správní
Klíčová slova česky
matematika, zkouška, známka, genderová analýza
Klíčová slova anglicky
mathematics; exam; mark; gender analysis
V originále
A student's success in an examination at a university may depend on various factors. It is debatable whether student's gender may be one of them. As far as mathematics is concerned, the tendency to accept gender stereotypes in favor of males may appear. The aim of this paper is to analyze the results of the mathematics exam at the University of Finance and Administration in Prague, especially from the students' gender point of view. Two groups of students are included in the research – students who passed the mathematics exam in the academic year 2015/2016 and students who passed the exam in the academic year 2016/2017. For each of these years,the ratios of individual marks obtained by males and by females are compared and the conclusion is made: there are no substantial differences between the results of males and females in the tested groups.
Česky
Výsledek zkoušky na vysoké škole může záviset na různých faktorech. Je diskutabilní, zda jedním z nich může být pohlaví studentů. Pokud jde o matematiku, bývají přijímány genderové stereotypy ve prospěch mužů. Cílem článku je analyzovat výsledky zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, spec. z hlediska genderu studentů. Jsou zkoumány dvě skupiny studentů - těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2015/2016 a těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2016/2017. V každém z těchto akademických roků jsou porovnány známky studentů a studentek, a je učiněn záver: mezi výsledky studentů a studentek nejsou podstatné rozdíly.
Zobrazeno: 14. 11. 2024 10:54