Detailed Information on Publication Record
2018
Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
ULRYCHOVÁ, Eva and Diana BÍLKOVÁBasic information
Original name
Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
Name in Czech
Genderová analýza výsledků zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní
Authors
ULRYCHOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Diana BÍLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Slaný, 12th International Days of Statistics and Economics, p. 1815-1822, 8 pp. 2018
Publisher
MELANDRIUM
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/04274644:_____/18:#0000402
Organization unit
University of Finance and Administration
ISBN
978-80-87990-14-8
UT WoS
000455809400180
Keywords (in Czech)
matematika, zkouška, známka, genderová analýza
Keywords in English
mathematics; exam; mark; gender analysis
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 8/3/2019 09:41, Bc. Jan Peterec
V originále
A student's success in an examination at a university may depend on various factors. It is debatable whether student's gender may be one of them. As far as mathematics is concerned, the tendency to accept gender stereotypes in favor of males may appear. The aim of this paper is to analyze the results of the mathematics exam at the University of Finance and Administration in Prague, especially from the students' gender point of view. Two groups of students are included in the research – students who passed the mathematics exam in the academic year 2015/2016 and students who passed the exam in the academic year 2016/2017. For each of these years,the ratios of individual marks obtained by males and by females are compared and the conclusion is made: there are no substantial differences between the results of males and females in the tested groups.
In Czech
Výsledek zkoušky na vysoké škole může záviset na různých faktorech. Je diskutabilní, zda jedním z nich může být pohlaví studentů. Pokud jde o matematiku, bývají přijímány genderové stereotypy ve prospěch mužů. Cílem článku je analyzovat výsledky zkoušky z matematiky na Vysoké škole finanční a správní v Praze, spec. z hlediska genderu studentů. Jsou zkoumány dvě skupiny studentů - těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2015/2016 a těch, kteří složili zkoušku v akademickém roce 2016/2017. V každém z těchto akademických roků jsou porovnány známky studentů a studentek, a je učiněn záver: mezi výsledky studentů a studentek nejsou podstatné rozdíly.